خبرگزاری کار ایران

بیانیه رئیس حوزه علمیه اصفهان به مناسبت پنجمین کنگره بزرگداشت ٢٨۴ شهید ذوب آهن اصفهان؛

شهادت عطیه خاص الهی به بندگان مقرب و پاکیزه خداوند متعال است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۶۶

شهادت عطیه خاص الهی به بندگان مقرب و پاکیزه خداوند برای بندگان خالص شده‌ای است که از تمام تعلقات مادی خود را‌‌ رها ساخته‌اند و از اسارت تمنیات و آرزوهای دنیایی آزاد گشته‌اند.

ایلنا: بیانیهٔ رئیس حوزه علمیه اصفهان در مراسم بزرگداشت شهدای ذوب آهن اصفهان قرائت شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت عطیه خاص الهی به بندگان مقرب و پاکیزه خداوند متعال است. بندگان خالص شده‌ای که از تمام تعلقات مادی خود را‌‌ رها ساخته‌اند و از اسارت تمنیات و آرزوهای دنیایی آزاد گشته‌اند، بدین سبب، شهادت نه فنا و اتمام کار آنان که عین بقا و آغاز حیات طیبه‌ای است که خداوند مهربان به آنان عطا نموده است.

زبان و بیان ما عاجز است که واقعیت شهادت و عظمت قدسی و روحانی آن را چنان که هست، ترسیم نماید، اما دریافت و درک پیام شهید و شهادت، وظیفه اصلی و مسئولیت خطیر بازماندگان از این قافله ملکوتی است. آنان که با فوز عظیم شهادت رفتند و به وصال و قرب خداوند سبحاندست یافتند، بر عهد و پیمان الهی خویش وفا کردند و آنان که از این فوز عظیم بازمانده‌اند به گفته قرن کریم باید منتظر بمانند و عهد و پیمان خویش را تغییر ندهند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در این پیام اظهار داشته است: اگر شهیدان عزیز والامقام از صدر اسلام و صدر بشریت تا به امروز، جان‌های مطهر و مبارک خود را بر سر حراست و صیانت از آرمان‌های متعالی انسانیت گذارده‌اند واگر آنان رفتند تا حیات طیبه انسان تضمین شود و آدمیان با رهایی از سلطه هوای نفس و قید دشمنان بشریت، زندگی کنند و آنان رفتند تا دین و ایمان و عبودیت و عدالت در جامعه انسانی، سر پا بماند، پس امروز وظیفه سنگین ما و شما، حفظ و پاسداری از همین آرمان‌های بزرگ و حیات بخش و انسان‌ساز است، اگر برای احیا و رشد این ارزش‌های عمیق الهی و انسانی، تلاش و کوشش کردیم در نزد خدا و انبیا و اولیا و شهدای عزیز رو سفید هستیم و اگر از ارزش‌های متعالی رو گردان شدیم، چرب و شیرین دنیا و مطامع آن ما را به سمت خود می‌کشاند.

فراموش نکنیم که به گفته بلند امیرمومنان، دین و فرمان خداوند را برپا ندارد جز آن کسی که در بیان و اجرای حق مدارا نکند و اهل سازش کاری و خوار گشتن در برابر شیطان‌های درون و برون نباشد و پیرو آرزوهای باطل نشود و در پی طمع‌ها و حرص‌های مادی نتازد. از خداوند متعال توفیق التزام به این بیان نوران و درک پیام والای شهیدان را مسئلت می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز