خبرگزاری کار ایران

مدیر حوادثو فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اعلام کرد:

گاز منوکسید کربن جان ۱۱۵ شهروند اصفهانی را به خطر انداخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۰۹

از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ نفر از شهروندان اصفهانی بر اثر بی‌احتیاطی در استفاده از وسایل گرمایشی، دچار مسمومیت با منوکسیدکربن شدند که متاسفانه ۵ نفر از آنها در دم جان خود را از دست دادند.

ایلنا: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ نفر از شهروندان اصفهانی بر اثر بی‌احتیاطی در استفاده از وسایل گرمایشی، دچار مسمومیت با منوکسیدکربن شدند که متاسفانه ۵ نفر از آن‌ها در دم جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ مدیر حوادثو فوریت‌های پزشکی استان اصفهان علت‌ این حوادثرا استفاده از ذغال برای گرم کردن محیط، روشن کردن گاز پیک‌نیک در داخل چادر و استفاده از بخاری و آبگرمکن معیوب عنوان کرد و افزود: در سال گذشته، تعداد ۴۰۳ نفر در استان اصفهان با گاز منوکسیدکربن مسموم شدند و ۲۷ نفر نیز در دم جان خود را از دست دادند.
راستین اظهار داشت: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، استفاده نکردن از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، کنترل دودکش قبل از استفاده وسایل گرمایشی و اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن اتومبیل در پارکینگ در بسته به مدت طولانی، اجتناب از قرار دادن منقل یا شعله باز در زیر کرسی، عدم نصب آبگرمکن در حمام از جمله مواردی است که جهت جلوگیری از گازگرفتگی باید رعایت شوند.
وی تاکید کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع و بیقراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لب‌ها که در ‌‌نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می‌شود از علائم و نشانه‌های هشدار دهندهٔ مسمومیت با گاز CO است.
مدیر حوادثو فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، به گفت: در صورت استنشاق بوی گاز جلوی دهان و بینی خود را با ماسک یا پارچه مرطوب بپوشانید، وسیلهٔ گرمازا را خاموش و درب و پنجره را باز کنید، فورا مصدوم را از منطقه آلوده وارد هوای آزاد کرده و سریعاً با اورژانس(۱۱۵) تماس بگیرید؛ کمربند و یقه مصدوم را باز کنید، در صورت کاهش هوشیاری مصدوم اقدام به باز کردن راه هوایی وی نموده و در صورت لزوم اقدام به احیاء قلبی ریوی نمائید و سپس در صورت نیاز با آتش نشانی(۱۲۵) تماس بگیرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز