خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد:

اولین گام در مدیریت پسماند، اصلاح الگوی مصرف است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۸

اولین گام در مدیریت پسماند اصلاح الگوی مصرف می باشد این در حالی است که با کاهش ۱۰ درصدی پسماندها، ۳ میلیارد تومان در سال صرفه جویی می شود.

ایلنا: اولین گام در مدیریت پسماند اصلاح الگوی مصرف است این در حالی است که با کاهش ۱۰ درصدی پسماند‌ها، ۳ میلیارد تومان در سال صرفه جویی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: برای دستیابی به شهر پایدار باید به مسائل زیست محیطی توجه کنیم لذا یکی از مولفه‌های مهم توسعه پایدار در کنار مولفه‌های اقتصادی و زیست محیطی، مولفه فرهنگی است.

محسن رنجبر با بیان اینکه آموزش و فرهنگسازی نقش موثری در کاهش تولید پسماند در شهر دارد اذعان داشت: با ارائه طرح محلات پایدار در شهر اصفهان و توجه به بحثآموزش و فرهنگسازی، موفق شدیم تولید پسماند در شهر اصفهان را ۲۰ درصد کاهش دهیم.

رنجبر با تاکید بر اینکه طبیعت سرمایه‌ای ارزشمند است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم بیان داشت: در شبانه روز یک هزار تن پسماند در اصفهان تولید می‌شود که نمی‌توان آن را‌‌ رها کرد لذا باید پسماند‌ها مدیریت شود تا چهره شهر تحت تاثیر پسماند‌ها قرار نگرفته و زیبایی و بهداشت شهر به مخاطره نیفتد.

وی با بیان دشواری‌های مسیر مدیریت پسماند در شهر و هدایت برخی از پسماند‌ها به چرخه بازیافت گفت: هزینه مدیریت پسماند‌ها در شهر از جیب شهروندان پرداخت می‌شود و آن‌ها باید توجه داشته باشند هزینه‌ای که باید صرف توسعه شهر شود، برای جمع آوری پسماند از شهر صرف می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به دو دیدگاه متفاوت شهروندان در شهر خاطرنشان ساخت: برخی از شهروندان معتقداند اگر شهر را کثیف کردند، افرادی هستند که با هزینه‌ای که آن‌ها می‌پردازند شهر را تمیز کنند و در واقع چنین دیدگاهی است که هزینه‌های شهر را افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: از یک هزار تن پسماندی که در شهر تولید می‌شود ۱۵۰ تن آن شیرابه است که با همکاری شهروندان به راحتی می‌توان شیرابه پسماند‌ها را کاهش داد.

رنجبر گفت: با کاهش شیرابه پسماند‌ها ۱۰ درصد از پسماند‌ها معادل ۱۵۰ تن کاهش می‌یابد و در شرایطی که سالانه بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای نظافت و دفع پسماند‌ها در شهر هزینه می‌شود لذا با کاهش ۱۰ درصدی پسماند‌ها، ۳ میلیارد تومان در سال صرفه جویی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز