خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت:

مکانیزاسیون مهمترین عامل اقتصادی شدن تولیدات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۴۴

مکانیزه کردن تجهیزات و تولیدات کشاورزی تاثیر گذارترین و مهمترین عامل در اقتصادی کردن تولیدات کشاورزی کشور است.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه مکانیزاسیون را انتخاب ماشین‌های مناسب و کاربرد صحیح آن‌ها با رعایت ملاحظات اقتصادی و سایر اصول توسعه در فرایند تولید و فرآورده‌های محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: این روش باعثبالا رفتن بهره وری در بخش کشاورزی و همه نهاده مرتبط مانند کود و سم و دست یابی به امنیت غذایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ اصغر کرمانی اظهار داشت: کشاورزی پایدار و دستیابی به تولید بهینه، تناسب توسعه مکانیزاسیون متناسب با شرایط اقلیمی کشور و استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای مدیریت منابع تولید سه رویکرد پیش روی جهاد کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون است.

وی با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بر حسب اسب بخار در هکتار بررسی می‌شود افزود: ضریب مکانیزاسیون در کل استان در سال گذشته ۵۸/۱ صدم اسب بخار در هکتار برآورد شده و در سال جاری با تخصص اعتبارات و اضافه شدن ۳۸ اسب بخار به این بخش انتظار می‌رود این میزان به ۶۲/۱ اسب بخار در هکتار افزایش یابد.

کرمانی ضریب مکانیزاسیون در کشور را ۱۸/۱ صدم عنوان کرد و تصریح کرد: خوشبختانه ما در استان اصفهان با ۵۸/۱ صدم اسب بخار از کشور جلو‌تر هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از شاخص‌های مهم دیگر مکانیزاسیون تعیین درجه بر حسب درصد است گفت: در حال حاضر درجه مکانیزاسیون در مرحله کاشت ۷۶درصد، در مرحله داشت ۷۰ درصد و در مرحله برداشت ۸۰ درصد بوده است و پیش بینی می‌شود درجه کلی مکانیزاسیون در پایان مرحله پنجم توسعه به ۷۰ درصد افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: استان اصفهان در بخش مکانیزاسیون در طراحی، ساخت و تولید ماشین آلات کشاورزی در کشور رتبه بر‌تر را از آن خود کرده است.

کرمانی تصریح کرد: هر ساله برای انجام فعالیت‌ها برنامه‌های متعددی داریم از جمله این برنامه‌ها ایجاد واحد‌های الگویی مکانیزه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، خاک ورزی حفاظتی و ایجاد واحد‌های مکانیزاسیون کشاورزی و تامین ماشین آلات و ادوات کشاورزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز