خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در همایش تجلیل از فعالان نهضت مطالعه مفید برخوار:

۶۰ درصد از اعضای کتابخانه‌های عمومی زنان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۹۶

هم اکنون کتابخانه های عمومی استان اصفهان ۱۶۲ هزار نفر عضو فعال دارد که از این تعداد عضو فعال ۲۰ هزار و ۵۱۹ نفر مرد و ۲۸ هزار و ۵۹۱ زن هستند.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در چهارمین همایش تجلیل از فعالان عرصه نهضت مطالعه مفید شهرستان برخوار با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر زنان ۶۰ درصد از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا یاوری در این مراسم که در سالن اجتماعات شهرداری دولت آباد برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون کتابخانه‌های عمومی این استان ۱۶۲ هزار نفر عضو فعال دارد که از این تعداد عضو فعال ۲۰ هزار و ۵۱۹ نفر مرد و ۲۸ هزار و ۵۹۱ زن هستند.

وی افزود: از این تعداد ۵/۳ درصد زیر ابتدایی، ۵/۱۸ درصد ابتدایی، ۵/۱۲ درصد در مقطع راهنمایی، ۳۹ درصد در مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی، ۵ درصد کاردانی، ۵/۱۸ درصد تحصیلات کار‌شناسی، ۲ درصد کار‌شناسی ارشد و کمتر از نیم درصد تحصیلات سطح دکترا دارند.

دبیرکمیته دائمی نهضت مطالعه مفید استان اصفهان با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی امانت کتاب در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته گفت: امانت کتاب در شش ماه اول سال جاری به طور متوسط در ماه ۱۷۱ هزار جلد بوده است.

گرانی کتاب نباید مردم را از مطالعه دور کند

حجت السلام و المسلمین سرافراز امام جمعه دولت آباد نیز در این همایش با اشاره به اهمیت کتاب و کتابت در آیات و روایات اظهار کرد: فرهیختگی، دانایی و علم و دانش همگی به کتاب و قلم منتهی می‌شوندو این‌ها نشانگر ارزش بالای مطالعه و کتابت است.

وی با اشاره به گرانی کتاب و عدم رغبت مردم به خرید کتاب افزود: توسعه، تجهیز و به روز رسانی کتابخانه‌ها می‌تواند به افزایش رغبت مردم به مطالعه و گسترش مطالعه کمک کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برخوار نیز ضمن گرامیداشت هفته کتاب گفت: برنامه‌های ویژه هفته کتاب در شهرستان در حال اجراست که مهم‌ترین این برنامه‌ها عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی است.

حسین رحمتی برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان و برگزاری مسابقات آنلاین و مکتوب را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب شهرستان برشمرد.

در پایان این همایش از ۱۳۰ نفر در بخش‌های مختلف شامل، فرماندار، امام جمعه، خردسال‌ترین و مسن‌ترین اعضای کتابخانه‌های شهرستان، فعالان شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، خیرین، اعضای کمیته نهضت مطالعه مفید، حافظان قرآن، کتابیاران، یاوران کتابخانه، مادران و خانواده‌های فعال عضو کتابخانه و کتابداران شهرستان تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز