خبرگزاری کار ایران

در نشست مشاورین بانوان دستگاه‌های اجرایی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب در آبفای استان اصفهان مطرح شد:

یکی از راه‌های برون‌رفت از چالش کم‌آبی در استان اصفهان همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۴۷

بانوان شاغل نه تنها در دستگاه‌هایی که مشغول به فعالیت هستند می‌توانند مصرف بهینه آب را میان کارکنان ترویج دهند بلکه می‌توانند در میان خانواده هم با مصرف صحیح آب چگونگی مصرف بهینه آب را به دیگر اعضای خانواده آموزش دهند.

ایلنا: در جلسه‌ای که باحضور مشاورین بانوان دستگاه‌های اجرایی استان در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار شد. آموزشهای لازم جهت چگونگی مصرف بهینه آب و ترویج آن به کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌ها آموزش داده شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان بر اهمیت صرفه جویی آب تأکید کرد و گفت: بر اساس پیش بینی‌های دانشمندان تا سال ۲۰۲۵ میزان بارندگی در ایران همانند بسیاری از کشورهای آفریقای مرکزی خواهد شد و اقلیم آب و هوایی ایران از نیمه خشک به خشک تبدیل خواهد شد بنابراین مدیریت مصرف از هم اکنون باید سرلوحه بسیاری از فعالیت‌ها قرار گیرد.
هاشم امینی افزود: تمام بهره برداران از منابع آبی اعم از شرب، صنعت و کشاورزی باید به بهترین نحو نیازهای آبی خود را مدیریت نمایند چراکه آب تنها ماده‌ای است که جایگزین ندارد و ادامه حیات بدون این مایه حیاتی امکان پذیر نیست.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به چگونگی تأمین و توزیع آب شرب اشاره کرد و اعلام نمود: در حال حاضر حجم سد زاینده رود به ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است که این رقم جوابگوی نیاز آبی موجود در بخش‌های مختلف نمی‌باشد. در چنین شرایطی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به سختی آب شرب مورد نیاز مشترکین را تأمین می‌کند.
وی مصرف سرانه آب را در اصفهان بالا‌تر از میانگین تعریف شده دانست و گفت: مصرف سرانه آب شرب در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا ۷۰ الی ۸۰ لیتر در شبانه روز است و این رقم در کشور حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است در حالیکه سرانه مصرف آب در اصفهان ۲۰۳ لیتر در شبانه روز برآورد شده است که این امر نشان دهنده مصرف بیش از حد اصفهانی‌ها در مصرف آب است. این درحالی‌ست که در سال‌های اخیر استان اصفهان با محدودیت شدید منابع آبی مواجه بوده است.
وی بانوان را اثرگذار‌ترین قشر در ترویج مصرف بهینه آب دانست و اظهار داشت: بانوان شاغل نه تنها در دستگاه‌هایی که مشغول به فعالیت هستند می‌توانند مصرف بهینه آب را میان کارکنان ترویج دهند بلکه می‌توانند در میان خانواده هم با مصرف صحیح آب چگونگی مصرف بهینه آب را به دیگر اعضای خانواده آموزش دهند.
امینی یکی از راههای برون رفت از چالش کم آبی را در استان اصفهان همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر خواند و گفت: هم اکنون استان اصفهان با چالش بزرگ کم آبی مواجه شده است همکاری همه دستگاه‌ها جهت مدیریت مصرف آب ضروری به نظر می‌رسد.
همچنین در ادامه این نشست مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: علاوه بر اینکه فرهنگ سازی مناسبی باید جهت مصرف بهینه آب اعمال شود استفاده از ابزار‌ها و شیرآلات کاهنده هم در مصرف بهینه آب تأثیر به‌سزایی دارد. به‌عنوان مثال استفاده از سردوش‌های کاهنده تا ۷۵ درصد در مصرف آب هنگام استحمام صرفه جویی می‌شود.
صالح گفت: سرمایه گذاری به منظور استفاده از شیرآلات کاهنده به مراتب مقرون به صرفه است، چرا که خانوار‌ها با بهره‌مندی از ابزارهای کاهنده حداقل ۴۵ تا ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌کنند که این صرفه جویی در مصرف آب، کاهش ماهانه بهای پرداخت آب را به همراه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز