خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی عنوان کرد:

مدیریت صحیح در بخش آب و کشاورزی، خودکفایی کشور را به ارمغان می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۸۵

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی، ادوات و تجهیزات آبیاری با هدف معرفی و نقش ماشین آلات کشاورزی، ادوات و تجهیزات آبیاری در توسعه پایدار، با حضور استاندار اصفهان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان و رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی استان افتتاح شد.

ایلنا: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی، ادوات و تجهیزات آبیاری با هدف معرفی و نقش ماشین آلات کشاورزی، ادوات و تجهیزات آبیاری در توسعه پایدار، با حضور استاندار اصفهان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان و رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان در ایین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه راهی جز مدیریت علمی در بخش کشاورزی وجود ندارد، افزود: حضور بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی از ۱۵استان کشور و نمایندگان شرکت‌های خارجی از چین، ایتالیا، آلمان و غیره نشان از اهمیت این نمایشگاه دارد.

رسول زرگر پوربا اشاره به قرار گرفتن ایران در کمربند زلزله خیز آلپ - هیمالیا که سالانه باعثوقوع زلزله‌های متعدد می‌شود و همچنین قرار گرفتن در کمربند خشکی جهان، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد مناطق ایران خشک و نیمه خشک و تنها ۱۵ درصد آن معتدل است.

زرگرپور ادامه داد: این اقلیم از طرفی بارش سالیانه ۲۵۰ میلی لیتر که یک سوم متوسط بارش جهانی است را رقم زده و از طرف دیگر سه برابر بودن میزان تبخیر در ایران نسبت به دنیا را باعثشده است.

وی اضافه کرد: همه این عوامل سبب شده تا هر سه تا پنج سال شاهد خشکسالی‌های مخربی در برخی استان‌های کشور باشیم که خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست، اقتصاد و مردم وارد می‌کند و در حال حاضر شاهد این مسائل در استان اصفهان هستیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استفاده از علم، تجربه، تکنولوژی و مدیریت صحیح در بخش آب و کشاورزی ضعف‌ها را به قوت و تهدید‌ها را به فرصت مبدل ساخته و کشور را به سمت خود کفایی در محصولات کشاورزی و برخی محصولات استراتژیک رهنمون می‌سازد اظهار داشت: از طرف دیگر ما با مقوله تغییر اقلیم مواجه هستیم که به طور کلی کشور را به سمت خشک‌ترشدن سوق می‌دهد.

وی تصریح کرد: در کنار این ضعف‌ها و تهدید‌ها، کشور از نقاط قوت و مزیت‌هایی همچون وجود زمین‌های حاصلخیز، انرژی بی‌پایان خورشیدی، کشاورزانی سختکوش، خلاق و مبتکر و نهایتا عزم و اراده مردم و مسئولان برای پیشرفت و توسعه برخوردار است.

رسول زرگرپور متذکر شد: در این میان استفاده از علم و تجربه، تکنولوژی و مدیریت صحیح ضامن بهره‌برداری مناسب از این فرصت‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی کشاورزی را محور استقلال دانستند، گفت: امروزه برنامه ریزان بر این باورند که آب نیز محور توسعه است.

مدیر ارشد استان افزود: به دلیل محدودیت‌های موجود، راهی جز استفاده از تجربیات دیگران، آخرین تکنولوژی روز دنیا و بکارگیری مدیریت علمی برای جبران مشکلات پیش رو نداریم.

وی ادامه داد: طبق تحقیقی که توسط وزارت جهاد کشاورزی منتشر شده است، در شرایط کنونی ۱۲۰ میلیون تن محصول تولید می‌کنیم که با استفاده از همین آب و خاک و تکنولوژی روز می‌توان این مقدار را به ۳۰۰ میلیون تن ارتقا داد.

زرگرپور عنوان کرد: متوسط راندمان آبیاری در دنیا به ۵۰ تا ۷۰ درصد رسیده ولی در ایران ۳۵ درصد است و همچنین میزان محصول خشک تولیدی به ازای واحد آب که در کشور ما ۹۰۰ گرم است در دنیا به ۲۵۰۰ گرم رسیده است.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش کشاورزی، تأکید کرد: دولت تدبیر و امید به هدف آرمانی بخش کشاورزی یعنی تأمین امنیت غذایی با تکیه بر تولید ملی پایبند است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه راهکار رسیدن به تولید پایدار، صنعتی شدن کشاورزی است، تصریح کرد: دولت درصدد است با ارتقا مدیریت و بهره‌وری در واحدهای تولیدی، اصلاح نظام حقوقی و فنی و مهندسی کشاورزی و گسترش مکانیزاسیون، این موضوع را تحقق بخشد.

شایان ذکر است، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی(ماشین آلات، ادوات و تجهیزات آبیاری) تا هشتم آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان دایر است و در این نمایشگاه شاخص‌ترین شرکت‌های بخش ماشین آلات به خصوص حوزه آبیاری و بیش از ۱۰ نشریه تخصصی مهندسی کشاورزی حضور دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز