خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته معدن اتاق اصفهان:

صادرات سنگ‌های تزیینی کمتر از یک درصد تولید آن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۰

سالانه ۱۴ میلیون تن سنگ های خام در کشور تولید می شود که ۷ میلیون تن آن در استان اصفهان تولید می‌شود و صادرات کشور کمتر از یک درصد کل تولید است.

ایلنا: عضو کمیته معدن اتاق اصفهان در دهمین جلسه کمیته معدنی اتاق اصفهان به آماده بودن زیرساخت‌های توسعه تولید و صادرات سنگ‌های تزیینی اشاره کرد و گفت: بخش معادن می‌تواند بهترین جایگزین نفت در کشور شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ «رسول فروغی» تصریح کرد: پنج هزار واحد سنگ بری در کشور فعال است که ماهانه ۵۰۰ تن سنگ برای برش نیاز دارد و می‌توانند ۳۰ میلیون تن در سال تولید کنند.

وی به روز نبودن تکنولوژی واحدهای معدنی، پایین بودن سطح دانش فنی کارگران معادن، عدم امکان رقابت پذیری در سطح جهانی، پایدار نبودن شرایط تولید به تغییرات مولفه‌های اقتصادی و پایدار نبودن شرایط بازار به دلیل تغییرات پی در پی بخشنامه‌ها را از چالش‌های جدی بخش معدن برشمرد.

فروغی خواستار فعال شدن تشکل‌های معدنی و اتاق بازرگانی جهت تقویت بخش معدن استان شد و گفت: برای توسعه بخش معدنی در استان باید همه بخش‌ها اهم از دانشگاه تا بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی سرمایه گذاری در بخش اکتشاف معادن را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اکتشاف در بخش فلزی در استان اصفهان باید به صورت جدی پیگیری شود و تمام نقاط استان مورد اکتشاف در این راستا قرار گیرد.

عضو کمیته معدن اتاق اصفهان با تشریح گزارشی از وضعیت معادن استان اصفهان گفت: ذخایر معدنی استان بیش از ۹/۲ میلیارد تن برآورد شده که تولید۳۸ میلیون تن معادل ظرفیت اسمی تولید آن است.

وی اظهار کرد: در استان اصفهان قابلیت‌های معدنی در چهارگروه مصالح ساختمانی شامل مواد اولیه سیمان، گچ و آهک است که بخشی بزرگی از ذخایر اصلی معادن استان اصفهان معادل ۱/۱ میلیارد تن و معادل۷۳ درصد ذخایر استان را تشکیل می‌دهد.

فروغی بخش سنگ‌های تزیینی را با ۲۹۶ معدن و با ۴۴۰ میلیون تن ظرفیت و ۸/۶ میلیون تن تولید را بخش عمده معادن استان برشمرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد تولید سنگ تزیینی کشور دراستان انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز