خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در دیدار با هیئت مدائن اعلام کرد:

ساخت فیلم زندگینامه سلمان فارسی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۹۲

با آماده سازی شهرک سینمایی اصفهان در اطراف خوراسگان، ساخت فیلم زندگی نامه سلمان فارسی، صحابه پیامبر شروع خواهد شد.

ایلنا: با آماده سازی شهرک سینمایی اصفهان در اطراف خوراسگان، ساخت فیلم زندگی نامه سلمان فارسی، صحابه پیامبر شروع خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ شهردار اصفهان با اعلام این خبر گفت: اخیرآ مذاکراتی با آقای میرباقری کارگردان سینما و تلویزیون کشور انجام شده تا زندگی سلمان فارسی به تصویر کشیده شود.
سید مرتضی سقاییان‌نژاد اظهار داشت: سالیان زیادی است که ارتباط بین اصفهان و شهر مدائن مطرح شده است اما بزرگ‌ترین مشکل عشیره‌هایی است که در این شهر زندگی می‌کنند و ساختار مدائن را تشکیل می‌دهند.
شهردار اصفهان اذعان داشت: با توجه به اینکه ما به دنبال ایجاد وحدت بین مسلمانان می‌باشیم لذا ارتباطات با یک شیب ملایم ادامه خواهد یافت.
سقاییان ن‍ژاد با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت سلمان فارسی در مدائن تصریح کرد: مسوولان این شهر باید محل و زمان برگزاری این کنگره را مشخص کنند زیرا اصلیترین هدف ما ایجاد وحدت بین مسلمانان است.
وی بیان داشت: ظرفیت‌هایی در اصفهان وجود دارد که می‌تواند در خدمت مقبره سلمان فارسی باشد لذا دو طرف علاقه زیادی به برقراری رابطه با یکدیگر دارند و شهرداری اصفهان آمادگی این را دارد که در جهت ایجاد وحدت و صمیمیت اقدامات لازم را انجام دهد.
شهردار اصفهان افزود: تا سالیان دراز هیچگونه تعهدی به هیچ یک از حرمین همچون حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) نمی‌شد ولی با اقداماتی که وهابی‌ها انجام دادند حساس کردن این قسمت نیز می‌تواند باعثبرانگیختن برخی افراد باشد بنابراین هرگونه ارتباطی در این زمینه باید با تدبیر صورت پذیرد.
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌ها و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز در ادامه اذعان داشت: سلمان فارسی یا روزبه از صحابه ایرانی مشهور پیامبر اکرم(ص) بود که پیامبر اکرم(ص) ایشان را از اهل بیت خود می‌خواند.
مهدی جمالی‌نژاد افزود: او با اینکه پسر یکی از زمین داران ایران بود، زرتشتی باقی نماند و سال‌ها در پی حقیقت و دین راستین به سرزمین‌های گوناگون سفر کرد که در همین سفر‌ها در سرزمینی به بردگی درآمد و سپس توسط حضرت محمد(ص) آزاد شد.
وی بیان داشت: سلمان فارسی حکیمی بود که خرد و دانش‌های ایرانیان و مسیحیان را می‌دانست و از مشاوران پیامبر و از جمله طراحان اصلی حفر خندق در جنگ خندق بوده که در پایان عمر خود والی مدائن شد.
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌ها و امور بین الملل شهرداری اصفهان اذعان داشت: سلمان فارسی اصالتا اهل اصفهان و از اهالی قریه جی بود که در روز هجدهم ماه صفر در مدائن درگذشت و در‌‌ همان جا نیز به خاک سپرده شد.
جمالی‌نژاد با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در مدائن عنوان کرد: در این هفته نمایشگاهی با هدف معرفی هنر و فرهنگ اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان و اوقاف شیعی مدائن با حضور ۳۰ نفر از شهرداری اصفهان برپا شد.
وی افزود: این نمایشگاه با استقبال گسترده مردم مدائن مواجه شد لذا مقرر شده است برگزاری هفته‌های فرهنگی با هدف معرفی فرهنگ، تاریخ و هنر ایرانی در دیگر شهرهای عراق هم ادامه یابد.
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌ها و امور بین الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: اصفهان در سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با شعار شهر سلمان محمدی معرفی شد.
جمالی‌نژاد گفت: اصفهان و مدائن آثار مشترک زیادی دارند لذا امیدواریم این ارتباطات بیشتر شده و شاهد دیپلماسی بهتری برای شهر اصفهان باشیم.
در ادامه این دیدار تولیت حرم سلمان فارسی افزود: هر انسانی افتخار می‌کند به هر واسطه‌ای خود را به سلمان فارسی نسبت دهد.
حسن هادی الجبوری اذعان داشت: آنچه در رابطه با ارتباط اصفهان و شهر مدائن مطرح می‌شود در رابطه با عشیره‌هایی است که در مدائن حضور دارند ولی سلمان فارسی در راستای رسیدن به حقیقت و رسیدن به واقعیت به حرف هیچکس حتی نزدیک‌ترین افراد خود توجه نکرد و هیچ چیز او را از این کار منع نکرد.
وی بیان داشت: سلمان فارسی مشکلات زیادی را تحمل کرد این در حالی بود که از نظر نسبت و بعد مسافت از پیامبر اکرم(ص) بسیار دور بود ولی از بسیاری از کسانی که به پیامبر نزدیک بودند نزدیک‌تر بود.
تولیت حرم سلمان فارسی عنوان کرد: تولیت حرم سلمان فارسی در طی سال‌های گذشته اقدامات زیادی در راستای استقبال از قومیت‌های مختلف بر سر مزار سلمان فارسی انجام داده است.
حسن هادی الجبوری افزود: با انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی و ارتباط بین شهر مدائن و شهرهای زیارتی عراق و ارتباط با علمای کربلا و کاظمین بسیاری از موانع موجود در مدائن کنار زده شد. وی ادامه داد: برای ایجاد ارتباط بیشتر گروهی را به ایران فرستادیم تا بازدیدی از ایران داشته باشند که در این بازدید دیدگاه آن‌ها نسبت به ایران بسیار تغییر یافت و دیدگاه آن‌ها مثبت و سیاه نمایی‌هایی که رژیم بعثی ایجاد کرده بود رفع شد.
تولیت حرم سلمان فارسی اضافه کرد: این گروه در بازدیدی که بیت امام خمینی(ره) داشتند تاثیر بسیار زیادی بر آن‌ها داشت که حرف‌های دشمنان کذب بوده و به این نتیجه رسیدند که یک رهبر بزرگ در دو اتاق کوچک زندگی می‌کرده است که این مهم در تغییر دیدگاه آن‌ها نسبت به ایران تاثیرات بسیاری داشت.
حسن هادی الجبوری با اشاره به جلسه‌ای که با مدیران حج و زیارت ایران داشتند تصریح کرد: در این جلسه به این جمع بندی رسیدیم که زیارت سلمان فارسی یکی از محورهای زیارت به عتبات عالیات قرار گیرد.
وی با تاکید بر امنیت ایجاد شده در مدائن افزود: اوضاع امنیتی مدائن بهتر از گذشته شده و با کمال راحتی از زائران استقبال می‌کنیم.
تولیت حرم سلمان فارسی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در مدائن بیان داشت: هفته فرهنگی اصفهان به بهترین نحو در مدائن برگزار شد و هرآنچه از نظر امنیت مورد نظر است در شهر مدائن برقرار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز