خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

برای راه اندازی خط یک متروی اصفهان یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۳۵

اصفهان بیشترین درآمد را به خزانه کشور واریز کرده این در حالی‌ست که آخرین استان در دریافت بودجه‌های دولتی بوده و بی توجهی‌های زیادی به این کلانشهر شده است.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در آستانه تنظیم بودجه دولت و شهرداری‌ها هستیم عنوان کرد: دولت ۶۸۸ میلیارد تومان به اصفهان بدهی دارد، این در حالی است که ۲۵ میلیارد تومان بابت یارانه بلیط، ۱۰۰ میلیارد تومان جهت ساخت سالن همایش‌های بین المللی، ۱۹ میلیارد تومان جهت سایت پسماند سگزی که مصوبه شورای امنیت ملی بود و کمک ۵۰ درصدی جهت احیای بافت‌های فرسوده که تاکنون هیچ یک محقق نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ عباس حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه وضعیت آب اصفهان بحرانی است عنوان کرد: ذخیره آب اصفهان در سال جاری بسیار کم است به طوریکه در بسیاری از مناطق آبرسانی با مشکل مواجه شده است لذا شهروندان اصفهانی باید در مصرف آب صرفه جویی کنند و دولت نیز باید طرح‌های آبرسانی به اصفهان را در اولویت قرار داده و بودجه‌های لازم را اختصاص دهد.
وی با تاکید بر فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر شبکه فاضلاب خیابان مشتاق بر اثر فرسودگی نشست کرده است این در حالی است که سال گذشته نیز این اتفاق در خیابان نظر رخ داد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید برای حل معضل شبکه‌های فرسوده فاضلاب شهر اصفهان فکری اساسی کرد به طوریکه که بازسازی این شبکه به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
حاج رسولی‌ها با تاکید بر احداثرینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان بیان داشت: رینگ حفاظتی شهر اصفهان مصوبه دولت بود لذا با توجه به ترافیک شهر اصفهان و افزایش تردد خودرو‌ها در سطح شهر احداثرینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان یک ضرورت است و باید تا ۴ سال آینده احداثشود.
وی افزود: شهرداری باید اعتبارات لازم جهت احداثرینگ چهارم را اختصاص دهد لذا با توجه به اینکه قسمتی از این رینگ در خارج از محدوده شهر اصفهان قرار دارد لازم است وزارت راه و شهرسازی نیز مساعدت‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نیمه کاره ماندن طرح مصلی اصفهان ادامه داد: لازم است دولت نگاه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشد، با گذشت چند سال از این طرح شهر اصفهان فاقد یک مصلی برای برگزاری نماز جمعه است.
حاج رسولی‌ها از متروی اصفهان سخن به می‌ان‌ آورد و افزود: برای راه اندازی خط یک متروی اصفهان یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۵۰۰ میلیارد تومان آن را دولت باید اختصاص دهد این در حالی است که در سال جاری تنها ۳۵ درصد از ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبارات پیش بینی شده پرداخت شده است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر تکریم اباب رجوع عنوان کرد: کشور ما در زمینه تکریم ارباب رجوع وضعیت خوبی ندارد این در حالی است که شهردار اصفهان از ده سال پیش شعار کوتاه کردن دیوار بی‌اعتمادی را بیان کردند ولی خیلی راه برای رسیدن به این مهم دارد لذا شهرداری اصفهان باید در این زمینه پیشرو بوده و کلانشهر اصفهان الگوی کلانشهرهای کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز