خبرگزاری کار ایران

در نشست تولیدکنندگان بتن استان با مسوولان مالیاتی اصفهان مطرح شد:

تولیدکنندگان بتن تا پایان پاییز اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارایه دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۵۳

نشست تولیدکنندگان بتن استان اصفهان با مدیرکل مالیاتی استان و معاون ارزش افزوده این اداره کل در خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد تا بتن کاران از مشکلات مالیاتی خود بگویند و دو مسئول حاضر برای حل مشکلات مالیاتی به تولیدکنندگان بتن وعده‌هایی بدهند.

ایلنا: نشست تولیدکنندگان بتن استان اصفهان با مدیرکل مالیاتی استان و معاون ارزش افزوده این اداره کل در خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد تا بتن کاران از مشکلات مالیاتی خود بگویند و دو مسئول حاضر برای حل مشکلات مالیاتی به تولیدکنندگان بتن وعده‌هایی بدهند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، در ابتدای جلسه، مالیات دهندگان درخصوص مشکلات خود، مالیات بر ارزش افزوده وضع شده را بیش از توان پرداخت خود دانستند و گفتند در حالی که این مالیات را از خریدار دریافت نکرده‌اند، باید آن را بپردازند. مشکل دیگر تولیدکنندگان بتن این بود که در حالیکه سیمان مواد اولیه آنهاست و در هنگام خرید ارزش افزوده آن را پرداخت کرده‌اند، در هنگام حساب مالیات بر ارزش افزوده، یک بار دیگر مالیات سیمان اضافه می‌شود. در نظر گرفتن قیمت اتحادیه در تعیین مالیات‌ها در حالی که تولیدکنندگان با قیمتی کمتر از اتحادیه محصولات خود را می‌فروشند، بی‌اطلاعی بعضی خریداران از قانون و یا عدم ارایه فاکتور از سوی آن‌ها از دیگر مشکلاتی بود که تولیدکنندگان به آن‌ها اشاره کردند.
در ادامه جلسه رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر لزوم تولید محصولات با کیفیت، گفت: تولیدکنندگان امروز باید همراستا با دولت، در رشد اقتصادی کشور بکوشند، خانه صنعت، معدن و تجارت همواره برای اطلاع رسانی درخصوص قوانین مالیاتی تلاش و دوره‌های آموزشی زیادی برگزار کرده است.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی، با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل مالیاتی در بحثارزش افزوده را سنگبری‌های استان داشتند که در جلساتی با مسوولان مالیاتی اصفهان حل شد، از این مسوولان خواست تا در تعامل با تولیدکنندگان بتن هم برای مسایل آن‌ها چاره‌ای بیندیشند.
مدیرکل مالیاتی استان اصفهان در ادامه با تاکید بر اهمیت ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: طبق این قانون، عدم صدور صورتحساب یا عدم درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله حسب مورد یا استفاده از شماره اقتصادی خود برای معاملات دیگران یا استفاده از شماره اقتصادی دیگران برای معاملات خود، مشمول جریمه‌ای معادل ۱۰% مبلغ مورد معامله‌ای که بدون رعایت ضوابط این دستورالعمل انجام شده است. همچنین عدم ارائه فهرست معاملات، مشمول جریمه‌ای معادل ۱% مبلغ معاملاتی که فهرست آن‌ها ارائه نشده خواهد بود.
مراد امیری، با بیان اینکه این جریمه مطابق قانون غیرقابل بخشش است، از مودیان مالیاتی خواست تا کلیه فهرست خرید و فروش خود را ارایه دهند. وی اضافه کرد: عدم ارایه مشخصات کامل خریدار در فهرست معاملاتی تا ۸۸۰ هزارتومان بلامانع است اما اگر اطلاعات خریدار در معاملاتی با بیش از این مبلغ مشخص نیست، مودی تا یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سازمان مالیاتی استان، عدم وجود اطلاعات کامل خریدار در معامله را با آوردن نام و آدرس خریدار اعلام کند.
امیری اعلام کرد: مهلت ارسال فهرست معامله تا پایان امسال تمدید شده است و مودیان می‌تواند با مراجعه به سایت tax. gov. ir فهرست خرید و فروش و در صورت نیاز متمم‌های خود را ارایه دهند.
وی در پاسخ به درخواست‌ها، وعده داد: در صورتی که تولیدکنندگان بتن استان تاکنون اظهارنامه ارایه نداده‌اند، اگر تا پایان پاییز اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به طور صحیح و با سند و مدرک ارایه دهند، پرونده آن‌ها در ریسک قرار نمی‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز