خبرگزاری کار ایران

مسوول کمیته آب اتاق اصفهان خبر داد:

افزایش ضریب وابستگی ایران به واردات مواد غذایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۷۲

استفاده ناصحیح از زمین های کشاورزی و بی توجهی به تولید مزیت دار باعثشده که واردات مواد غذایی سال به سال افزایش یابد و این باعثافزایش وابستگی ایران به واردات مواد غذایی شده است.

ایلنا: مسوول کمیته آب اتاق اصفهان در بیست و هشتمین جلسه کمیته آب اتاق اصفهان تصریح کرد: ضریب وابستگی به واردات مواد غذایی به ۳۰ درصد رسیده است و این در حالیست که این ضریب در یک دهه اخیر کمتر از ۲۰ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ «مهدی بصیری» خاطر نشان کرد: باید از آب و زمین‌های مناسب کشاورزی، به صورت منطقی استفاده شود و زمین‌هایی که سابقه چند صد ساله کشاورزی دارند نباید یکباره خشک شوند.

وی افزایش قیمت آب برای مصرف کنندگان شهری را خواستار شد و گفت: دولت با افزایش قیمت گاز باعثصرفه جویی و استفاده بهینه از این انرژی شد ولی برای آب ارزش کمتری قایل می‌شوند.

بصیری برخورد مسوولانه صدا و سیما در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در برنامه‌های این رسانه را خواستار شد و گفت: صدا و سیما می‌تواند با ساخت برنامه‌های آموزشی نقش مهمی در فرهنگ سازی مصرف آب در بین مردم ایفا کند.

وی خواستار تمرکز نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر موضوع آب شدو گفت: متاسفانه سازمان‌های تخصصی آب در این زمینه فعالانه برخورد نمی‌کنند.

«مصطفی حجه فروش» رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان ناآگاهی برخی مسوولین از وضعیت آب را مهم‌ترین عامل بحران آب در استان دانست و گفت: تبعات خشکی زاینده رود در بخش‌های مختلف مانند زیست محیطی، صنعت، گردشگری و ابنیته تاریخی هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌سازد.

«اسفندیار امینی» عضو کمیته آب اتاق اصفهان خواستار همیاری سازمان‌های دولتی با سازمان‌های غیر دولتی برای حل بحران آب شد و گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای احیای زاینده رود باید در دستور کار کمیته قرار گیرد.

وی احداثتونل موازی با زاینده رود را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تونل گلاب دو باعثخشک شدن مضاعف رودخانه زاینده رود می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز