خبرگزاری کار ایران

مدیران و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها با امام جمعه اصفهان دیدار کردند؛

طباطبایی نژاد: از هر فرصتی برای مطالعه و افزایش علم استفاده کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۵۲

ارزش و عظمت کتاب و کتابخوانی چیزی نیست که بخواهیم استدلال کنیم و امری واضح و روشن است.

ایلنا: مدیران و کار‌شناسان ستادی و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اصفهان دیدار کردند.
به گزارش ایلنا، امام جمعه اصفهان در این دیدار گفت: ارزش و عظمت کتاب و کتابخوانی چیزی نیست که بخواهیم استدلال کنیم و امری واضح و روشن است.
آیت ا… سید یوسف طباطبایی‌نژاد یکی از مهم‌ترین علل خاتمیت پیامبر اسلام را کتاب و کتابت عنوان نمود و افزود: بدلیل اینکه بشر در زمان پیامبر رشد پیدا کرده بود، قرآن به عنوان نقشه راه در اختیار انسان‌ها قرار گرفت و اگر قران زود‌تر نازل می‌شد بدلیل اینکه نوشتار نبود قطعا از بین می‌رفت.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد، قلم و کتاب است گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند هر علمی که بر روی کاغذ نیاید ضایع می‌شود.
وی در این دیدار به کتابداران توصیه کرد از هر فرصتی برای مطالعه و بالا بردن دانش خود استفاده کنند و اینطور نباشد که فقط به مراجعین و اعضای کتابخانه ارائه خدمت کنند و خود از این نعمت بی‌بهره باشند.
وی خاطرنشان کرد: مطالعه باید با هدف و برنامه باشد و کتاب‌هایی مطالعه شود که دارای اطلاعات مفید فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی و علمی است تا بتوان از طریق مطالعه آن‌ها خدمتی به خود، خانواده و جامعه خود بنماییم.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص ارائه کتاب‌های مفید با جامعه تاکید کرد و تصریح کرد: مراقب کتاب‌های ضاله باشید زیرا کتاب ضاله مانند غذای مسموم است و موجب گمراهی افراد می‌شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد همه کتاب بخوانند و دیگران را نیز به کتابخوانی تشویق کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت‌های خالصانه نماینده ولی فقیه در استان از حوزه کتاب و کتابخوانی به ارائه گزارش رشد شاخص‌ها طی چهار سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در سال ۸۸، تعداد کتابخانه‌های استان باب بود که ۲۰ باب توسط خیرین و ۱۳۳ باب توسط دولت اداره می‌شد و اکنون با رشد ۷۵ درصدی تعداد کتابخانه‌ها به ۲۶۹ باب رسیده که ۱۰۹ باب آن توسط خیرین اداره می‌شود.

غلامرضا یاوری از رشد ۱۲۲ درصدی کتابخانه‌های روستایی گفت و افزود: تعداد کتابخانه‌های روستایی از ۲۲ باب به ۴۹ باب رسیده است.

وی به افزایش زیربنای کتابخانه‌های عمومی اشاره نمود و گفت: در حال حاضر کتاب‌های موجود در استان از ۱میلیون و ۳۰۰هزار جلد به ۲میلیون و ۷۵۰ هزار جلد رسیده که از این تعداد ۲۴۰هزار جلد توسط مردم و خیرین به کتابخانه‌ها اهداءو بیش از ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی در این بخش هزینه شده است.

یاوری از رشد ۲۸۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی خبر داد و افزود: اعضای کتابخانه‌های عمومی از ۷۰ هزار نفر در سال ۸۸ به ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی به کسب رتبه اول بیشترین تعداد کتابخانه عمومی و نسخه کتاب در سطح کشور اشاره کرد و گفت: استان اصفهان رتبه دوم در تعداد صندلی مطالعه و حوزه فناوری اطلاعات در کشور را در اختیار دارد.

وی راه اندازی ۳۰ ایستگاه مطالعه در استان دیگر موردی بود که یاوری به آن اشاره نمود و ادامه داد: تا کنون ۷۳۰ هزار جلد کتاب با اعتباری بالغ بر ۵/۱ میلیارد تومان ویژه ایستگاه‌های مطالعه به استان اصفهان تخصیص یافته است.

یاوری در پایان از افزایش پرسنل کتابخانه‌های عمومی استان از ۲۱۰ نفر به ۳۶۰ نفر نیز به عنوان دیگر دستاورد این اداره کل در چهارسال گذشته اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز