خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

حمل و نقل استان باید در سطح برنامه‌ریزی‌های کلان ملی دیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۸۲

بخش حمل و نقل استان اصفهان با توجه به موقعیت جغرافیایی آن باید در سطح برنامه‌های کلان ملی مورد بررسی قرار گیرد.

ایلنا: رسول زرگرپور در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور معاونین استانداری و مدیران کل و چند تن از نمایندگان استان برگزار شد، شورای برنامه ریزی استان را یکی از مهم‌ترین ارکان برنامه ریزی‌های کلان برشمرد و افزود: در این شورا باید هر ماه موضوعات مهم و اساسی با جدیت تمام پیگیری شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان افزود: یکی از سیاست‌های جدیدی که مبنای کار قرار گرفته، این است که کلیه جلسات و شوراهای مهم و تأثیر گذار به ریاست شخص استاندار تشکیل شود.

زرگرپورتصریح کرد: لازم است مشکلات موجود و مسائلی که در اجرا وجود دارد، در دیگر جلسات حل شود و در شورای برنامه ریزی به تکمیل طرح آمایش سرزمین و دیگر برنامه ریزی‌ها پرداخته شود.

رسول زرگرپور طرح آمایش سرزمین را از جمله این موضوعات مهم برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح در سطح ملی بنا به دلایلی تهیه نشده است، ملزم هستیم که آن را در سطح استانی آماده نماییم.

وی ابراز امیدواری نمود که استان اصفهان جزء اولین استان‌هایی باشد که طرح آمایش استانی را تکمیل کند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اعلام داشت: بخش حمل و نقل طرح آمایش سرزمین در این جلسه بررسی شد.

وی با بیان اینکه مقوله حمل و نقل از ابعاد مختلف قابلیت بررسی دارد، ادامه داد: حمل و نقل استان در طرح آمایش از نظر نوع حمل و نقل در سه دسته ریلی، هوایی و زمینی مورد توجه قرار گرفته است.

زرگرپور خاطر نشان کرد: مسائلی همچون پرحادثه بودن جاده‌ها، پر خطر بودن مسیر‌ها، نبود جاده مناسب در برخی نقاط و به طور کلی آنچه که باید ظرف ده سال آینده در زمینه حمل و نقل اتفاق افتد، ‌در این طرح دیده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حمل و نقل ریلی ۴ درصد سیستم حمل و نقل ما را تشکیل داده و حمل و نقل هوایی نیز سهمی معادل ۴ درصد در حمل و نقل دارد، اذعان داشت: این بدان معناست که بیش از ۹۲ درصد سیستم حمل و نقل ما را حمل و نقل زمینی تشکیل داده است.

وی تأکید کرد: از طرفی باید سهم حمل و نقل ریلی افزایش یابد و از طرف دیگر باید با توجه به قرار گرفتن استان در کریدور شمال - جنوب و شرق– غرب کشور با مقوله حمل و نقل از منظر ملی برخورد کنیم.

استاندار اصفهان برنامه‌ریزی در خصوص ارتباط حمل و نقل با طرح آمایش را ضروری دانست و افزود: حمل و نقل استان باید در سطح برنامه‌ریزی‌های کلان ملی دیده شود.

وی اعلام کرد: در طول ماه‌های گذشته بخش‌های محیط زیست و حمل و نقل طرح آمایش استان مورد بررسی قرار گرفته و در کل با تصویب بیست بخش طراحی شده برای این طرح، ‌می‌توانیم به عنوان اولین استان این طرح را ارائه نماییم.

استاندار اصفهان در پایان به تغییرات مدیریتی اخیر نیز اشاره داشت و ضمن معارفه مدیران جدید و عنوان نمودن سوابق و ویژگی‌های ایشان در جلسه، از زحمات و تلاش‌های مدیران قبلی تقدیر و تشکر نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز