خبرگزاری کار ایران

ییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

دستگیری هکر کاربران اینترنتی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۰۱

فردی که با شیوه های فریبنده اقدام به هک کردن ایمیل ۴۰۰ کاربر اینترنت با هدف سوء استفاده و اخاذی از آنها کرده بود، توسط کاراگاهان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

ایلنا: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط این پلیس، کار‌شناسان به سایتی که اقدام به انتشار تصاویر مختلفی می‌کرد مشکوک شده و تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سرهنگ ستار خسروی افزود: با انجام اقدامات ویژه و تخصصی و بررسی‌های کار‌شناسانه سرانجام مشخص شد که گرداننده این سایت با فریب کاربران، آن‌ها را برای کلیک کردن بر روی عکس‌ها جذب کرده و پس از اینکه هر کاربر بر روی تصویری خاص کلیک می‌کند وی بلافاصله ایمیل این افراد را هک و به سیستم آن‌ها نفوذ می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه متهم اهل و ساکن اصفهان است عنوان داشت: با شناسایی هویت این هکر حرفه‌ای کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ویژه به منزل نامبرده رفته و وی را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه‌ای بود اما پس از مواجهه با ادله دیجیتال و اسناد و مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اقرار و به هک کردن ایمیل ۴۰۰ کاربر اینترنت اعتراف کرد.

متهم انگیزه خود از این کار را سوء استفاده و اخاذی از کاربران اینترنت عنوان کرد و اظهار داشت: سایت خود را طوری طراحی کرده بودم که هر زمانی کاربران به این سایت مراجعه و بر روی گزینه‌های دریافت عکس کلیک کنند، اطلاعات ایمیل آن‌ها از قبیل نام کاربری و پسورد در اختیار من قرار بگیرد.

سرهنگ خسروی در خصوص این گونه سوء استفاده‌ها در فضای سایبری هشدار داد و گفت: توصیه ما به کاربران اینترنت این است که از ورود به سایت‌های نا‌شناس به خصوص سایت‌های که محتواهای غیرمجاز دارند اجتناب کنند زیرا این سایت‌ها می‌تواند شامل بد افزارهایی برای نفوذ به سیستم شما باشد و مجرمین اینترنتی از این راه برای سوء استفاده و اخاذی از شما استفاده می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز