خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان مطرح کرد:

جشنواره حسنات نقش به سزایی در اجتماعی شدن رفتارهای احسان و نیکوکاری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۴۶

رسانه‌‌ها با بالابردن سطح اجتماعی شدن عموم مردم جامعه می‌توانند بسیاری از مضامین خوب انسانی را به صورت غیر مستقیم در بین مردم گسترش دهند.

ایلنا: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در دهمین نشست آموزشی – تخصصی از ایده تا فیلم نامه که در دانشگاه آزد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد با بیان اینکه بررسی تاثیر رسانه‌ای مانند فیلم و به ویژه فیلم کوتاه در خصوص انتقال مضامین احسان و نیکوکاری باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: رسانه‌ها و به ویژه تولیدات فیلم و مستند می‌تواند نقش بسزایی در اجتماعی شدن رفتارهای احسان و نیکوکاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی، با بیان تعریفی از احسان و نیکوکاری اظهار داشت: تعریف‌های مختلفی از احسان و نیکوکاری وجود دارد ولی یکی از بهترین این تعاریف تعریفی است از علامه طباطبایی که می‌فرماید " احسان یعنی نفع و نیکی رساندن به دیگران بدون انتظار نفع و یا جبران کردن ".

وی با بیان اینکه همه انسان‌‌ها باید با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند در حد توان خود مضامین انسان دوستانه را در جامعه پرورش دهند، ادامه داد: همه باید توجه داشته باشند که بر اساس آیات و روایات مهم‌ترین جزء ایمان احسان است و احسان درجه‌ای بالاتر از عدل دارد.

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه در احسان رابطه بنده با خدا مطرح است، ادامه داد: عدل در بیشتر موارد رابطه بین دو انسان را تعبیه می‌کند ولی در موضوع احسان و نیکوکاری بنده با خدای خود ارتباط پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه کنونی ما نگاه به دین نگاهی فرد گرایانه است، افزود: در جامعه ما بسیاری از افراد برای رسیدن به اهداف خود حقوق دیگران را نادیده می‌گیرند و با نادیده گرفتن دیگران به خواسته‌های خود دست پیدا می‌کنند.

رئیس دفتر تبیلغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین وظیفه فیلم‌سازان شناسایی مشکلات و معضلات جامعه است، ادامه داد: این هنرمندان باید مشکلات و معضلات جامعه را شناسایی کرده و با تولید آثار هنری در راستای حل این معضلات فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری چیزی مازاد بر وظیفه‌ی افراد نیست، ادامه داد: برای مثال گذشتن از حق فردی از مصادیق احسان و نیکوکاری است که شاید در جامعه امروزی کمتر دیده شود.

حجت‌الاسلام ارزانی ادامه داد: توجه به عدل و احسان در جامعه بسیار مهم است چرا که این دو فریضه در کنار یکدیگر می‌توانند به پایداری جامعه کمک کنند و امیدواریم با بسط و گسترش جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان ترویج و اجتماعی شدن احسان و نیکوکاری بیش از پیش دنبال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز