خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تأکید کرد:

ضرورت تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۴۸

استان اصفهان طی چند سال گذشته با پدیده سرمایه گریزی روبرو بوده است و باید تلاش کرد که سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان تشویق شوند.

ایلنا: استاندار اصفهان در نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان ۱۴ بند از پیشنهادات دبیرخانه در خصوص موانع و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری در استان مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان طی چند سال گذشته با پدیده سرمایه گریزی روبرو بوده است، اظهار داشت: باید تلاش شود که سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان تشویق شوند.

وی افزود: البته نباید تصور حمایت از سرمایه گذار معنای عام به خود بگیرد و همه افرادی که حتی منابع بانکی را نیز به هدر داده‌اند مشمول حمایت شوند.

وی همچنین خواستار تصحیح شیوه‌های پیگیری مسایل حقوقی از فعالان اقتصادی شد و تصریح کرد: در شیوهٔ برخورد با موارد تخطی این افراد باید نسبت به امنیت سرمایه گذاری در جامعه توجه شود.

زرگرپور افزود: با افراد خطاکار باید به گونه‌ای برخورد شود که تبعات اجتماعی آن کاهش یابد و اشتغال و تولید دچار مشکل نشود.

وی از ایجاد بانک ویژه استان اصفهان استقبال کرد و گفت: ایجاد این بانک می‌تواند منابع جذب شده استان را صرف خود استان کند.

رسول زرگرپور خاطر نشان کرد: به جای توجه به ردیف بودجه‌های دولتی باید به دنبال منابع از درون استان برای حل مشکلات باشیم.

استاندار اصفهان از اقدام اتاق بازرگانی در جمع آوری موانع و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری و صادرات استان تشکر کرد و گفت: در جلسه آینده مخاطبین هر یک از بند‌های مصوب شورای گفت‌و‌گو مشخص تا پس از ابلاغ، نتایج عملکرد از دستگاه‌های مسئول جمع آوری شود.

گفتنی است که موانع و راهکارهایی که در جلسات متعدد کار‌شناسی توسط فعالان اقتصادی و صاحبنظران بخش خصوصی و دولتی پیشنهاد شده بود، در این جلسه جمع بندی و ۱۷ مانع و راهکار آن توسط مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگو به جلسه ارائه و پس از تبادل نظر ۱۴ مورد آن توسط استاندار اصفهان مصوب و مقرر شد در جلسه کار‌شناسی مسئولین اجرایی مصوبات مشخص و به تصویب شورا برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز