خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت:

شوراهای اسلامی مایه استحکام نظام هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۱

در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ‌ دموکراسی حاکم است و حکومت مردمی اداره می شود پس شورای اسلامی باید اعتماد مردم را جلب کند.

‌ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر مشورت و تفکر جمعی دارد، ‌اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم مشورت کردن را از صفات مومنین بر شمرده و بین دو مبانی اسلام یعنی نماز و زکات آورده که این نشان از اهمیت امر مشورت است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد افزود: شوراهای اسلامی مایه استحکام نظام هستند و اعضای شورا باید اعتماد مردم را جلب کنند چرا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ‌ دموکراسی حاکم است و حکومت، مردمی اداره می‌شود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد به انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر اشاره داشت و گفت: اعضای شورای شهر چون امین مردمند قطعا فرد لایقی را برای مدیریت شهرداری انتخاب کرده‌اند و هماهنگی و اتحاد بین شهرداری و شورای شهر باعثرشد و رونق شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود.

وی شورای شهر را عقل منفصل شهرداری خواند و اظهار داشت: شورای شهر در واقع هم مجلس، هم سازمان برنامه بودجه و هم دیوان محاسبات شهرداری است یعنی باید با در نظر گرفتن بودجه، برنامه شهر را تدوین و بر آن‌ها نظارت داشته باشد.

وی بر رضایت مردم از شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: شهرداری باید همیشه منفعت مردم را درنظر داشته باشد چرا که حمایت از مردم کاری انسانی است و اعتماد مردم را به مسئولان بیشتر می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ظرفیت و پتانسیل‌های بالای اصفهان در حوزه گردشگری اشاره داشت و افزود: ‌ زیباسازی شهر از مسائل مهمی است که در جذب گردشگر و توریست موثر است و در این راستا ساماندهی اطراف رودخانه زاینده رود ضروری است.

وی با توجه به بحثخشکسالی افزود: ‌ مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب از مهم‌ترین راهکارهای صرفه جویی آب است که با ساماندهی زاینده رود مقداری از مشکل هدر رفت آمد از رودخانه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا از دیگر مسائل مهمی است که باید مسئولان برای آن تدبیری بیاندیشند، ‌افزود: ‌ آلودگی هوا را باید با توسعه فضای سبز و بهره گرفتن از تکنولوژی‌های جدید برطرف کرد.

آیت الله طباطبایی از شورای شهر خواست با توجه به فعالیت‌های موثر مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، از بودجه‌های فرهنگی سرانه‌ای را به این نهاد‌ها اختصاص دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز