خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اصفهان تاکید کرد:

جایگاه محیط زیست در عرصه تولید در نظر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۷۲

محیط زیست یکی از موضوعات مهم فرهنگی، اجتماعی و دینی کشور است و ایران جز معدود کشورهایی‌ست که در قانون آن، محیط زیست به شدت قابل احترام و مورد توجه قرار گرفته است.

ایلنا: معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در نخستین همایش کشوری صنعت قراضه آهن در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: در قانون پنجم توسعه، اصل ۵۰ قانون اساسی، سند چشم انداز و دیگر اسناد بالادستی، قانونگذار جایگاه محیط زیست را کاملا تعریف کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد مجابی، با بیان اینکه نبود نگرش سیستمی به محیط زیست مشکلات بزرگی در کشور پدید آورده است، افزود: اگر نگرش تمام مسؤولان کشور به محیط زیست سیستمی شود و توسعه پایدار به درستی به دستگاه‌ها ارائه و اجرا شود، مشکلات محیط زیست برطرف می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اقتصاد یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید در حوزه محیط ‌زیست جدی گرفته شود، تصریح کرد: عوامل تولید شامل زمین، نیرو، کار و سرمایه است و محیط ‌زیست تامین کننده منابع و از بین برنده آلودگی‌ها است. بنابراینجایگاه محیط‌ زیست نیز در تولید باید در نظر گرفته شود.

مجابی با بیان اینکه امروز جایی در کشور دور از دسترس نیست که بخواهیم مواد زاید را در آن بریزیم، تاکید کرد: در حال حاضر بهره‌وری در کشور تنها به دو معنی کاهش منابع و افزایش تولید است در حالی که باید بهره‌وری‌ها را سبز و میزان الودگی‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون مسؤولان به تولید نگاهی مستقیم دارند، اظهار داشت: اگر نگاه خود به تولید را به نگاهی چرخه‌ای تغییر دهیم بسیاری از مسائل و موضوعات با محیط‌ زیست سازگاری پیدا می‌کند و به صورت خود به خود، چرخه تولید، سیستم محیط ‌زیست را نیز در نظر می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قانون مدیریت پسماند‌ها طی دو فوریت در مجلس ششم تصویب شد، اما اصلا اجرایی نشد، این موضوع نشان می‌دهد در محیط‌ زیست مشکل قانونی نداریم بلکه مشکل اجرایی داریم. مجابی به بحثصندوق حمایتی صنایع در محیط ‌زیست اشاره کرد و افزود: صندوق ملی محیط‌ زیست در دولت یازدهم شروع به کار کرد و امروز در مرحله راه‌اندازی قرار دارد تا بتواند مشکلات صنایع و محیط‌ زیست را رفع کند. این صندوق صنایعی که مسائل زیست محیطی را رعایت می‌کنند تحت نظر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: گردش مالی در صنعت بازیافت بسیار بالا است و ۱۰ درصد تولیدات فولاد کشور نیز از قراضه آهن تامین می‌شود. معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه چرا بورس اختصاصی بازیافت نداریم، افزود: به دلیل این موضوع بازار سیاه توانسته مانند یک غول بر سر این بازار سایه بیافکند و تنها بورس است که می‌تواند مشکل بازار سیاه را بر طرف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز