خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد:

نیکوکاری در اسلام معامله مستقیم با خداوند است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۹۱

بنیاد های نیکوکاری زیادی در دنیا وجود دارد که به شیوه های مختلف در زمینه احسان به خلق خدا فعالیت می کنند و در یک نگرش کلی انسانی باید اذعان کرد که احسان به هر شکلی که باشد ارزشمند است و باعثتعالی روح انسان می شود.

ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در گردهمایی مدیران عامل قرض الحسنه های استان اصفهان که در دبیرستان امام صادق(ع) اصفهان برگزار شد با اشاره به بنیاد های نیکوکاری زیادی در دنیا وجود دارد اظهار داشت: کانون حسنات استان اصفهان با امید به وعده خداوند در قرآن درباره قرض دادن نیکو به خداوند تشکیل شد و بر مبنای بینش و منش دینی روز بهروز در این مسیر گام های موثرتری بر می دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی؛ با اشاره به تفاوت های حرکت نیکوکارانه در دین اسلام با دیگر آیین های موجود در دنیا تصریح کرد: مهم ترین تفاوت بنیادین حرکت های نیکو کارانه در دین اسلام و دیگر نگرش ها این است که در اسلام احسان و نیکوکاری برای رضای خدا انجام می شود بنابراین حتی عدم قدرشناسی دیگر انسان ها باعثدلسردی فرد نیکوکار نمی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: فرد نیکوکار در دین اسلام با خدا معامله می کند بنابراین احسان و نیکوکاری وی دیگر بعد مادی ندارد بلکه بر اساس تعالیم قرآنی فرد به شکل مستقیم با خداوند معامله می کند.

وی با اشاره به لزوم به تصویر کشیدن نیکوکاری و احسان توسط هنرمندان تاکید کرد: هنرمندان می توانند به شکلی خلاقانه به کمک هنرهایی همچون داستان و فیلم انواع مختلف احسان را به تصویر بکشند، این مسئله یکی از اهداف و دستاوردهای خوب جشنواره فیلم کوتاه حسنات است که امسال شاهد چهارمین سال برگزاری ان در اصفهان خواهیم بود.

قطبی با اشاره به اینکه سنت نیک قرض الحسنه پس از انقلاب اسلامی رشد و تعالی زیادی یافته است، ابراز داشت: تشکیل قرض الحسنه های مدون راه خیرخواهی را کوتاه تر کرده است و ضمن اینکه سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه مطمئن تر است.

وی ادامه داد: قرآن کریم از قرض الحسنه به عنوان یک پدیده اجتماعی بزرگ و موثر یاد می کند چرا که این سنت یکی از برترین الگوهایی است که می تواند در جامعه توازن را ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز