خبرگزاری کار ایران

در اسفند ماه سال جاری و با حضور اندیشمندان علوم اسلامی برگزار می‌شود:

دومین کنگره ملی گفتمان مهدویت در دانشگاه آزاد خمینی شهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۲۴

دومین کنگره ملی گفتمان مهدویت با حضور صاحبنظران و اندیشمندان علوم اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار می‌شود.

ایلنا: در راستای بررسی تأثیر معارف مهدوی در افزایش روحیه تقوی و پرهیزکاری از گناه و نقش هدایتی حضرت امام زمان(عج) در گرایش و پیروی جامعه از ایشان و انتظار امام عصر از جامعه شیعی، کنگره مهدویت در ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه سال جاری در سالن همایش‌های شهید آوینی دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر با اشاره به رسالت خطیر دانشگاهیان در تبیین اندیشه‌های اسلامی و دینی در جامعه اظهار داشت: کنگره مهدویت در چهار موضوع شیوه‌های راستین در پیروی از امام زمان، نقش مهدویت در ابعاد مختلف زندگی، مفاهیم و آسیب‌های مهدویت با حضور اندیشمندان علوم اسلامی، دانشجویان و اساتید دانشگاههای سراسر کشور برگزار می‌شود.

مهران مجلسی، تبیین مفاهیمی از قبیل آسیب‌های جامعه شیعه در عصر غیبت، نقش معارف مهدوی در مقابله با فرق انحرافی تلاش صهیونیسم در انحراف تفکر مهدوی، سیر تاریخی اندیشه مهدویت و مقاله تمدن غرب و تمدن مهدوی را مهم‌ترین برنامه‌های کنگره عظیم مهدویت برشمرد و خاطر نشان کرد: موضوعات پیروی از امام زمان زمینه ساز تحقق سلامت فکری و روانی انسان معاصر، شیوه‌های انتقال فرهنگ پیروی حجت الهی در دانشگاه‌ها و مدارس، بیداری اسلامی زمینه ساز حکومت مستضعفان، جوانان زمینه سازان تحقق ظهور و راهکارهای آمادگی و گرایش نسل معاصر به امام موعود توسط اساتید حوزه و دانشگاه با رویکرد نوین و با توجه به شرایط کنونی جهان تشریح و تفسیر خواهد شد.

وی همچنین از محققان و صاحبنظران خواست مقالات و نتایج علمی خود را از طریق سایت اینترنتی http: / / seminar. iaukhsh. ac. ir تا تاریخ ۱۰ / ۱۱ / ۹۲ به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند و حضور فعال در این کنگره بزرگ دینی و اسلامی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز