خبرگزاری کار ایران

معاون میراثفرهنگی استان اصفهان خبرداد:

برای اظهار نظر در مورد بناهای تاریخی و نشست زمین ارائه اسناد و مدارک معتبر لازم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۶۰

بی شک نوسانات محیطی و اقلیمی تاثیرات نامطلوبی بر آثار تاریخی به جامانده از دوران تاریخی خواهد داشت اما ارائه اسناد و مدارک معتبربرای اثبات این ادعا ها یک قاعده و اصل ضروری است.

ایلنا: معاون میراثفرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه بناهای تاریخی در طول دوران با محیط همپیوند و درشرایط اقلیمی خود به تعادل و سازگاری دست پیدا می‌کنند گفت: اگر چه تغییرات و نوسانات می‌تواند آرامش و تعادل محیطی آن‌ها را بر هم بزند اما آثار تاریخی نیز در این میان سرد و گرم چشیده‌اند و شرایط اقلیمی متفاوت اعم از کم آبی –پر آبی و یخبندان و گرما و سرمای شدید محیط را نیز سپری نموده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ناصر طاهری تصریح کرد: با این وجود فراهم نمودن بستری مناسب بدور از نوسانات و شوک‌های محیط و تثبیت فصل موجود در این آثار که از خستگی و کهولت مصالح نیز برخوردار هستند اقدامی موثر در حفظ آرامش این آثار است.

معاون میراثفرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به مراتب فوق اظهار نظر در خصوص نوع آسیب‌های احتمالی ناشی از نشست زمین که در نتیجه تغییردر سطح آبهای زیر زمینی صورت می‌گیرد باید با مصداق عینی و بر اساس مدارک و اسناد معتبر در این خصوص اظهار نظر صورت گیرد.

وی با محترم شمردن نگرانی‌ها، دغدغه واظهار نظر کار‌شناسان در خصوص آثار تاریخی و نشست زمین تصریح کرد: چنانچه در این خصوص تحقیق و پژوهشی صورت گرفته تا بتوان به استناد آن اقدامی صورت گیرد این اداره کل از این مدارک و اسناد و پژوهش‌ها استقبال می‌نماید.

وی ارائه مدارک و اسناد معتبرو تجربه و تخصص کافی در خصوص هر یک از موضوعات مطرح شده در خصوص آسیب به بناهای تاریخی رامهم دانست وافزود: قطعا حفظ آرامش محیط و اقلیم آثار وبناهای تاریخی به منظورتثبیت تعادل وسازگاری حاصل شده بین بنا و محیط بدور از هرگونه نوسان بسیارموثر است.

طاهری در ادامه افزود: با توجه به شرایط موجود و نحوه مدیریت آب در استان و مشکلات پیش رو این اداره کل در استان وظایف قانونی خود نسبت به حفظ و حراست و پایش دائمی آثار شاخص تاریخی، فرهنگی و بررسی کمترین تغییرات در این آثار اقدام و با تمام توان کار‌شناسی فنی و تخصصی حفاظت از این میراثگرانبهای تاریخی فرهنگی را ادامه خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز