خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

احتمال افزایش قیمت آهن آلات برای تولید بیشتر

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۹۲

به منظور جلوگیری از توقف تولید؛ باید قیمت محصولات فولادی افزایش یابد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: از آنجایی که شرکت‌های تولیدکننده فولاد با حاشیه سود بسیار پایینی کار می کنند و تولیدکنندگان کوچکتر به دلیل هزینه های بالای تولید در آستانه زیان قرار دارند، به منظور جلوگیری از توقف تولید باید قیمت محصولات فولادی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " از اصفهان؛ " بهرام سبحانی " افزود: در ۶ ماهه دوم سال جاری هیچ یک از اجزای قیمت تمام شده محصولات فولادی که عمده ترین آنها سنگ آهن، گاز، برق و هزینه های نیروی انسانی است، کاهش نیافته است.
وی تاکید کرد: از آنجایی که انرژی مصرفی در واحدهای احیا مستقیم که بیش از سه چهارم فولاد کشور را تولید می کنند به دلیل فصل سرما محدود شده، هزینه‌های تولید افزایش یافته و از این رو نباید در بازار آهن آلات و محصولات فولادی انتظار کاهش قیمت داشت.
مدیرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان زمزمه افزایش قیمت سنگ آهن به دلیل اخذ بهره مالکانه در این مقطع را ضربه مهلک به صنعت فولاد کشور دانست و افزود: امیدوارم مسئولان در دولت و مجلس این موضوع را با تدبیر، مدیریت کرده تا صنعت فولاد بتواند به مسیر تولید و توسعه ادامه دهد.
" سبحانی " در مورد اثر کاهش قیمت ارز در قیمت تمام‌ شده محصولات فولادی گفت: در واحدهای بزرگ فولادی که از سنگ آهن داخلی استفاده می‌کنند، قیمت ارز تأثیر مستقیمی روی قیمت تمام ‌شده فولاد ندارد، اما در واحدهای کوچک نوردی که مواد اولیه خود را از خارج تأمین می‌کنند، به طور حتم کاهش قیمت ارز اثر مثبت بر کار آنان دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز