خبرگزاری کار ایران

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان:

توسعه کارآفرینی در تمام بخش ها مساوی است با توسعه کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۳۲

برای اینکه کشور در مدار توسعه قرار گیرد، کارآفرینی باید در تمام بخش های جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود.

ایلنا: استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در کمیته حمایت و توسعه کارآفرینی و مدیریت استراتژیک اتاق اصفهان، توسعه را توانایی تولید، انباشت و حفاظت از کارآفرینی تعریف کرد و گفت: جامعه‌ای که بتواند کارآفرین تولید کند می‌تواند فرایند توسعه را هم در خود ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ محسن رنانی توسعه را دارای دو تعریف مادی و فرهنگی برشمرد و گفت: تحقق کارآفرینی در جامعه هم وجه مادی و هم فرهنگی توسعه را در جامعه شکل می‌دهد.

رنانی تاکید کرد: جوامعی می‌توانند توسعه پیدا کنند که بذر کارآفرینی در مدارس آن کاشته شده باشد و سیستم آموزش و پرورش آن به جای صادرکننده مدرک، تولید کننده کارآفرین باشد.

وی معنای کارآفرین یا فن‌آفرین را مربوط به افرادی دانست که در مرز تکنولوژی نشستند و خط شکن می‌کنند و تولیدات جدید خود را به بازار جهانی عرضه می‌کنند.

رنانی کارآفرینی را مخصوص حوزه اقتصاد ندانست و گفت: در بخش‌هایی مانند فرهنگ، و سیاست می‌توان کارآفرینی کرد زیرا خلق مستمر ایده، مفهوم سازی جدید و تئوری‌پردازی و بست دانش عمومی از مصادیق کارآفرینی در سایر حوزه‌ها می‌تواند باشد.

وی یکی از معیارهای بررسی اقتصاد پایدار یک کشور را در تعداد بنگاههای اقتصادی بلند مدت برشمرد و گفت: بنگاه بلند مدت بنگاهی است که طول عمر آن از طول عمر موسسین بیشتر باشد.

وی تعداد بنگاههای بلند مدت ژاپن را بیش از یکصد هزار عدد عنوان کرد و گفت: این بنگاه‌ها بیش از طول عمر موسسان فعالیت کرده‌اند و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رنانی تصریح کرد: در یک اقتصاد قسمتی از فعالان اقتصادی باید کارآفرین باشند و بخش دیگر نیز منتظر استفاده از فرصت‌های ایجاد شده توسط کارآفرینان هستند.

وی در ادامه سخنان خود به تعریف مدیران پخته خوار یا آماده خوار اشاره کرد و گفت: نسلی که در حال شکل گرفتن در ژاپن است حاضر به تلاش‌های مضاعف نیست و خواستار استفاده از دسترنج افراد کارآفرین و خلاق است.

وی اضافه کرد: نسل جدید ژاپنی‌ها به سمت پخته خواری می‌روند و یکی از مشکلات ژاپن امروز این موضوع است این در حالیست نسل بعد از جنگ جهانی دوم تلاش بسیاری برای توسعه کشور کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز