خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آتش نشانی استان اصفهان خبر داد:

اطفاء تخصصی حریق انبار منیزیم یک کارگاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۵۷

برای از بین بردن حریق در انبار منیزم یک کارگاه صنعتی از کپسول‌های پودر خشک استفاده شد.

ایلنا: مدیر عامل سازمان آتش نشانی استان اصفهان اظهار داشت: طی تماس با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی و گزارش وقوع حریق در انبار منیزم یک کارگاه صنعتی بلافاصله زنگ ایستگاههای ۶،۷ و ۱۹ به صدا درآمد و آتش نشانی دولت آباد نیز در محل حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ بهزاد بزرگ زاد گفت: در اطفاء حریق این کارگاه نمی‌توانستیم از آب استفاده نمائیم چرا که منیزیم که یک فلز قلیایی است با آب واکنش نشان داده و چون این واکنش گرما زا بوده و ئیدروژن نیز در این واکنش تولید می‌شود اگر تحت کنترل نباشد می‌تواند به انفجار منتهی شود همچنین از رسیدن اکسیژن به محل نیز باید جلوگیری می‌کردیم لذا در اطفاء این حریق از متد خاصی استفاده کردیم.

وی ادامه داد: به واحد شارژ کپسول سازمان ابلاغ شد که با استفاده از ماسه و پودر فلکس تعدادی از کپسولهای سازمان را شارژ کند که در کمتر از نیم ساعت تعداد ۶۰ کپسول آماده شد.

بزرگ زاد اظهار داشت: همزمان از کپسولهای پودر خشک برای اطفاء و جلوگیری از گسترش حریق استفاده نمودیم که در این راستا ۱۵۰ عدد کپسول ۶ و ۱۲ کیلوگرمی پودر و گاز در محل حریق تخلیه شد.

وی ادامه داد: در این حریق از دوربینهای حرارتیthermal))، حرارت سنج و دوربین جستجوگر(search cam) برای کنترل حریق استفاده نمودیم و باید از رسیدن اکسیژن به انباری که حدود ۲ تن منیزیم در آن وجود داشت جلوگیری بعمل می‌اوردیم.

بزرگ زاد در خصوص مشخصات منیزیم گفت: چنانچه منیزیم شعله ور شود با شعله‌ای به رنگ سفید می‌سوزد. این فلز قلیایی خاکی عمدتاً به عنوان یک عامل آلیاژ دهنده برای ساخت آلیاژهای آلومینیم - منیزیم استفاده می‌شود. منیزیم با آب بشدت واکنش می‌دهد. شعلهٔ منیزیم را نمی‌توان با آب خاموش کرد و اگر برای خاموش کردن آن از آب استفاده شود تولید گاز هیدروژن نموده و اگر کنترل نگردد واکنش انفجاری خواهد داشت. آتش آن با کلرید منیزیم، ماسه خشک یا اسفنج آهن خشک خاموش می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز