خبرگزاری کار ایران

قائم مقام خبرگزاری تسنیم در مراسم افتتاح این خبرگزاری در اصفهان:

سیاست و اقتصاد باید زیر مجموعه فرهنگ قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۶

در جامعه کنونی توجه به مقوله فرهنگ کمرنگ شده در حالی که باید فرهنگ نسبت به اقتصاد و سیاست در اولویت باشد.

ایلنا: قائم مقام خبرگزاری تسنیم در مراسم افتتاح این خبرگزاری در اصفهان گفت: کشور ما در شرایط جنگ نرم قرار دارد و‌‌ همان طور که در جنگ سخت نیازمند تجهیزات هستیم برای جنگ نرم هم ابزاری لازم داریم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها رسانه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان؛ " عباس درویش توانگر " افزود: روزنامه‌های کثیر الانتشار در ایران روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه تیراژ دارند این در حالی است که گاهی خبرگزاری‌ها ۲ میلیون مخاطب دارند و این نشان از گرایش جوانان ما به اینترنت و فضای وب می باشد.

وی از اولویت‌های مهم این خبرگزاری را مقابله با جنگ نرم و امپریالیسم رسانه‌ای دانست و افزود: امروز در دنیا ۶ خبرگزاری انتشار ۸۰ درصد از اخبار دنیا را در دست گرفته اند و با روایت خودشان به افکارعمومی جهانی شکل می‌دهند، بنابراین باید خبرگزاری‌های متعدد در کشور برای دفاع از منافع کشور راه‌اندازی شود.

" توانگر " با بیان این مطلب که امروز خبرگزاری‌ها به سمت چند رسانه‌ای شدن پیش می‌روند ٰ تصریح کرد: چشم انداز ما در خبرگزاری تسنیم در سطح بین‌الملل چندرسانه‌ای شدن این خبرگزاری است که البته نیاز به سرمایه‌گذاری سنگینی دارد.

قائم‌مقام خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: امروز از ۱۸ هزار شبکه ماهواره‌ای، ۵ هزار شبکه در ایران رویت می‌شود و تعداد وسیعی به زبان فارسی و یا زیرنویس فارسی مطالب خود را منتشر می‌کنند که باید در این جنگ نرم از ارزش‌ها، و خون شهدا و انقلاب اسلامی دفاع کرد.

وی تصریح کرد: در گذشته در کشور ما تنها یک خبرگزاری دولتی وجود داشت که به تدریج خبرگزاری‌ها گسترش پیدا کردند، خبرگزاری تسنیم نیز با استراتژی و هدف تاثیرگذاری بر فضای رسانه‌ای کنونی داخلی و خارجی راه‌اندازی شده و می‌کوشد با بهره‌مندی از عناصر نیروی انسانی متعهد و ابزار نوین سهم خود را در این فضای رقابتی به خوبی ایفاء کند.

قائم‌مقام خبرگزاری تسنیم افزود: هدف آینده ما نگاه ویژه به بیداری اسلامی است از روزی که ‌در بحرین مردم قیام کردند، برای تحقق اهداف خود هر روز راهپیمایی و تظاهرات می‌کنند اما رسانه‌های غربی و عربی عامدانه یا از پوشش و انتشار این اتفاق خودداری می‌کنند یا آن‌گونه که باید واقعیت‌گرایی ندارند، بنابراین در این شرایطٰٰ، وظیفه خبرگزاری‌های داخلی افشای تحریفات رسانه‌های غربی و عربی در مواجهه با این اتفاق بزرگ است.

قائم‌مقام خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی فرهنگی تاکید کردند که فرهنگ نباید زیر مجموعه سیاست و اقتصاد قرار بگیرد بلکه سیاست و اقتصاد ذیل فرهنگ است، خاطرنشان کرد: عدم تخصیص بودجه لازم در برنامه بودجه سال آینده نشان از بی‌توجهی به فرهنگ و رسانه دارد.

حجت‌الاسلام " محمد قطبی " مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی اصفهان نیز در سخنانی گفت: امروزه ابزارهایی که در اختیار بشر قرار گرفته به ویژه ابزار فضاهای مجازی فرصتی است که باید برای انتشار اخبار و رویداد‌ها از آنها استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: خبرگزاری‌ها بانک خبری بوده و می‌توانند به عنوان منبع خبری مورد استفاده قرار گیرند و همه این‌ها مقدمه‌ای است تا خبر منتشر شود و به کمک چند ویژگی این مسئله رخ داده تا نسبت به مطبوعات سطح دسترسی را به اخبار نزدیک‌تر کنند.

وی بیان کرد: خبرگزاری‌ها می‌توانند علاوه بر متن، صوت، تصویر و دیگر موارد را در اختیار مخاطبان خود قرار داده تا بتوانند محتوای بهتری را منتقل کنند، این‌ها از قابلیت‌هایی است که دلیل حضور خبرگزاری‌ها را محدود‌تر کرده است.

" قطبی " خاطرنشان کرد: رسانه‌های امپریالیسم دنیا شبکه عمیقی را تشکیل داده‌اند تا همه نظام فکری عالم را مدیریت کنند و علاوه بر نگاه امپریالیزمی نگاه اکسپرسیونیسم به وجود آوردند تا بتوانند در این عرصه خودنمایی کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: خبرگزاری‌های ارزشی باید در این راه فعال بوده و این جریان فکری را مدیریت کنند تا این قدرت به دست بی‌مهران یا دشمنان آرمان‌های نظام نیفتاده و به یاری خدا در آینده شاهد باشیم که خبرگزاری تسنیم با شعار ولایت‌پذیری در عرصه رسانه در دنیا مطرح شود.

وی گفت: امروز برنامه‌هایی همچون وی‌چت و یا فیسبوک بر مبنای نرم‌افزاری تشکیل شده‌اند و به همین دلیل می‌توانیم این برنامه‌ها را فیلتر کنیم اما اگر چنین مسائلی به صورت سخت‌افزاری پایه‌گذاری شود دیگر در برابر آن ناتوانیم و به همین دلیل باید در این راه هوشیار بوده و با توجه به اینکه امروز رسانه‌های دیجیتال بدون شک از بالا‌ترین میزان نفوذ برخوردارند باید از این فرصت به دست آمده ‌‌نهایت استفاده را ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز