خبرگزاری کار ایران

قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان:

موقوفات خود زبان گویا دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۹۹

موقوفات خود همچون رسانه‌ها زبانی گویا دارند و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف می‌کنند.

ایلنا: قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان در همایش وقف و رسانه اظهار داشت: فعالیت رسانه‌ها خود نوعی شرکت در عمل صالح وقف است و باید این نوید را نیز به واقفین بدهیم که موقوفات خود رسانه هستند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ هوشنگ صالحی تصریح کرد: برای ترویج دین اسلام و دین خدا باید بسیار تلاش کرد اما با اجرای این عمل نیک واقفین؛ مردم بسیاری با این سنت حسنه که در اسلام و قرآن به تعابیر مختلف عنوان شده است آشنا می‌شوند.
قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان در ادامه به جایگاه رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و افزود: وقف از غنی‌ترین فرهنگ اسلامی شیعیان است.
وی به آثار و برکات وقف اشاره و بیان کرد: تزکیه نفس، کاهش فاصله‌ها و رفع فقر در جامعه، گسترش علم و دانش و تقویت بنیان‌های عقیدتی فکری در جامعه از جمله آثار و برکات وقف در جامعه است.
صالحی با اشاره به اینکه اولین واقف حضرت رسول اکرم(ص) بوده‌اند، افزود: وقتی مردم به تبعیت از پیامبر اسلام مالی از خود را وقف می‌کنند در جامعه کششی به این عمل صالح به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: برای به وجود آوردن کشش در میان آحاد مردم باید تشریح، تبلیغ، بستر سازی و شرایط اجرایی را در خصوص فرهنگ وقف صورت گیرد.
قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان نقش رسانه‌ها را در ترویج فرهنگ وق بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: مهم‌ترین کارکرد رسانه‌ها آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است و ترویج سنت حسنه نبوی با رسانه‌ها به خوبی امکان پذیر است.
وی متذکر شد: رسانه ملی در راستای ماموریت سازمانی خود وظیفه اطلاع رسانی و آموزش را برعهده دارد و موظف است در ترویج فرهنگ وقف تلاشی بی‌منت داشته باشد.
صالحی ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف در رسانه کاریست ماندگار آنچنان که نفس عمل وقف نیز ماندگار است.
قائم مقام صدا و سیمای استان اصفهان در پایان به عملکرد رسانه استانی در خصوص اوقاف و ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: ظرف یک سال گذشته در قالب سیمای مرکز اصفهان ۱۰۰۰ دقیقه و در هفته وقف در رادیو ۳۳۰ دقیقه برنامه تولید و پخش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز