خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در حاشیه دیدار با اهالی منطقه ۳:

نتایج اصلی احیای میدان امام علی(ع) ۱۰ سال آینده مشخص خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۰۲

احیای میدان امام علی(ع) یکی از بارزترین طرحهای منطقه ۳ است که نتایج آن در ۱۰ سال آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

ایلنا: شهردار اصفهان در حاشیه دیدار با اهالی منطقه ۳ اصفهان گفت: منطقه ۳ یکی از مناطق بسیار مهم شهر اصفهان محسوب می‌شود به طوری که اگر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران شناخته می‌شود، به دلیل ادوار تاریخی و فرهنگی این منطقه است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اصفهان اولیه از محله یهودیه و جی شکل گرفته است که در شعاع ۳ کیلومتری میدان امام علی(ع) بود، افزود: آثار تاریخی بسیار ارزشمندی همچون میدان امام(ره)، مسجد جامع که به ثبت جهانی رسیده، بازار‌ها، حوزه‌های علمیه و دیگر آثار تاریخی حاکی از تمدن غنی منطقه ۳ است.
شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تمامی ارزش‌هایی که اصفهان به آن می‌بالد به واسطه منطقه ۳ است، تصریح کرد: طرح‌های عمرانی بسیاری نیز در این منطقه انجام شده که بارز‌ترین آن احیای میدان امام علی(ع) است که نتایج آن در ۱۰ سال آینده مشخص خواهد شد.
سقائیان‌نژاد با اشاره به تکمیل مرحله اول و دوم این میدان خاطرنشان کرد: احداثمیدان جلوخان مسجد جامع نیز بخشی از مرحله دوم میدان امام علی(ع) است که طراحی آن در دست انجام است.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه یکی از معضلات این منطقه وجود نزدیک به ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در کنار بافت تاریخی است، گفت: یکی از اقدامات انجام شده در راستای نوسازی بافت فرسوده احیای میدان امام علی(ع) می‌باشد که با اجرای این میدان ۱۱.۳ درصد از بافت فرسوده شهر نوسازی شده است.
وی افزود: بر اساس برنامه سوم توسعه سالانه باید ۱۰ درصد از بافت فرسوده احیا شود که با تغییر دولت امیدواریم با تعیین بودجه از سوی دولت بتوانیم در جهت نوسازی بافت فرسوده طبق برنامه اقدام کنیم.
شهردار اصفهان وجود مشاغل مزاحم از جمله کارگاه‌های طلاسازی را از دیگر معضلات این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه فضای سبز به دلیل بافت متراکم این منطقه و نبود زمین با مشکل مواجه است از این رو منطقه ۳ با ۸.۲ مترمربع کمترین سرانه فضای سبز را در بین مناطق دارد.
سقائیان‌نژاد در خصوص فضاهای فرهنگی، اجتماعی این منطقه تصریح کرد: اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بسیاری در منطقه ۳ انجام شده اما نیاز است با توجه به ساختار‌ها دست به دست یکدیگر بدهیم تا فعالیت‌های بیشتری در منطقه انجام شود.
وی در پایان با اشاره به اولویت‌های بودجه سال آینده اظهار داشت: رسیدگی به مباحثزیست محیطی، تقویت و توسعه حمل و نقل عمومی، فعالیت‌های فرهنگی، احیای بافت‌های فرسوده و آسفالت معابر از اولویت‌های بودجه سال آینده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز