خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد:

فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت خبرنگاران و روزنامه نگاران اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۵۴

کار در رسانه ها و مطبوعات تخصصی و حرفه ای است و باید بستر مناسب برای فعالیت فعالان این عرصه فراهم شود.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان لزوم تسریع در آماده سازی و بهره برداری کامل مجتمع مطبوعاتی اصفهان تاکید کرد و گفت: متاسفانه علیرغم گذشت ۷ ماه از افتتاح رسمی، هنوز مجتمع مطبوعاتی به طور کامل مورد استفاده اصحاب رسانه قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ علیرضا نصراصفهانی با بیان اینکه مسئولان شهرداری باید با هماهنگی خانه مطبوعات دفا‌تر مجتمع مطبوعاتی را به صورت عادلانه و بدون در نظر گرفتن مسائل درآمدی در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند افزود: هماهنگی بین معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات برای توزیع و عرضه روزنامه‌ها و نشریات محلی در بعضی از فروشگاه‌های بزرگ جهت افزایش سرانه مطالعه ضروری‌ست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان لزوم توجه جدی به حق و حقوق خبرنگاران و اصحاب رسانه در کلانشهر اصفهان به عنوان شهری فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: کار در رسانه‌ها و مطبوعات تخصصی و حرفه‌ای است و باید با فراهم کردن بستر‌ها و امکانات لازم برای فعالیت این قشر زحمتکش جامعه و رفع مشکلات و تامین حق و حقوق آن‌ها، خبرنگاران، روزنامه نگاران متخصص و با تجربه را برای تداوم کار و فعالیت حرفه‌ای خود ترغیب و تشویق کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه ویژه به ورودی‌های کلانشهر اصفهان در بودجه سال آینده شهرداری تاکید کرد و گفت: ورودی‌های شهر به عنوان آینه تمام نما از فرهنگ، تمدن و نمادی از ارزش‌های شهر باید در بودجه سال ۹۳ شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا نصراصفهانی با بیان اینکه ورودیهای شهر اصفهان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست افزود: ورودی‌های شهر هویت، فرهنگ و معماری آن را برای مسافران مشخص می‌کند به همین دلیل ساماندهی ورودی‌های شهر فرهنگی توریستی و گردشگری اصفهان ضروری‌ست.

وی به آلودگی‌های زیست محیطی شهر اصفهان اشاره کرد و لزوم توسعه فضاهای سبز برای کاهش آلایندگی‌ها در کلانشهر اصفهان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به بالا بودن قیمت زمین و وجود محدودیتهایی در این خصوص، ‌استفاده از فضا‌ها و حیاط مدارس برای افزایش فضاهای سبز ضروری‌ست.

عضو کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حیاط‌های مدارس با وسعت زیاد برای توسعه فضاهای سبز و ایجاد فضایی روحبخش برای دانش آموزان و تلطیف هوای شهر مناسب هستند افزود: این امر با تعامل شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش با کمترین هزینه محقق خواهد شد.

وی اقداماتی همچون اختصاص ۲۰ درصد از فضای واحدهای مسکونی به فضای سبز را تاثیرگذار و اجرایی ندانست و لزوم تجدید نظر در آن را مورد تاکید قرار داد و ۷۰ درصد آلودگی‌های زیست محیطی را ناشی از فعالیت و تردد خودرو‌ها در کلانشهر اصفهان دانست و گفت: ترغیب و تشویق مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی در راستای کاهش آلودگی‌ها ضروری‌ست.

علیرضا نصراصفهانی هماهنگی مسئولان استان و پلیس راهور برای به حداقل رساندن وسایل نقلیه شخصی در ناوگان حمل و نقل شهری را خواستار شد و افزود: عملیاتی کردن و پیگیری جدی طرح زوج و فرد خودرو‌ها می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

وی مناسب سازی فضا‌ها و امکانات شهری برای تسهیل در تردد معلولان و جانبازان را خواستار شد و گفت: با تحقق این مهم زمینه حضور شاداب، پرنشاط و با انگیزه آنان در جامعه فراهم خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به شرایط سخت معلولان برای زندگی در جامعه اشاره کرد و مناسب سازی فضا‌ها و امکانات شهری از جمله معابر، اماکن و مراکز اداری، فرهنگی، اقتصادی و ناوگان حمل و نقل عمومی را برای استفاده آنان مورد تاکید قرار داد و پیشنهاد کرد: پارکینگ‌های عمومی درسطح شهر به صورت رایگان در اختیار معلولان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز