خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان:

افزایش ۲.۵ برابری بودجه فرهنگی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۴۲

با افزایش ۲.۵ برابری بودجه فرهنگی استان، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی افزایش می‌یابد.

ایلنا: رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ خمیرمایه مباحثبرنامه ریزی و طراحی طرح‌های شهری است، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی شورا تدوین برنامه جامع فرهنگی و ترسیم نقشه راه در حوزه فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ اصغر آذربایجانی با بیان این مطلب گفت: یکی از دغدغه‌های شهروندان که در دوران انتخابات نیز خود را نشان داد، مطالبه در حوزه فرهنگی اجتماعی شهر بوده است.
وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته اقدامات خوبی در جهت توسعه فرهنگی در حوزه سخت افزاری انجام شده است، افزود: با این وجود و با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی باید برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی در شهر اصفهان تهیه شود.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی شورا تدوین برنامه جامع فرهنگی و ترسیم نقشه راه در حوزه فرهنگ است.
مهندس آذربایجانی از تشکیل ۶ کمیته تخصصی در کمیسیون فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته‌های بانوان، ورزش، فرهنگ، اجتماعی، قرآن، هنر و رسانه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا تشکیل شده است که با استفاده از نظرات کار‌شناسان خبره درصدد تعیین نقشه راه در حوزه فرهنگ هستند.
وی اظهار داشت: فرهنگ خمیرمایه مباحثبرنامه ریزی و طراحی پروژه‌های شهری می‌باشد بنابراین لازم است فرهنگ را محور اصلی تمامی حرکت‌ها قرار دهیم.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی - اجتماعی در پروژه‌های شهری ضرورت دارد، ادامه داد: لازم است با شناسایی و آسیب‌شناسی، نیازهای فرهنگی محلات رصد شود تا بتوانیم شالوده‌های هویتی و فرهنگی را متناسب با ارزش‌های اسلامی - انقلابی در مناطق شهری تقویت کنیم.
مهندس آذربایجانی با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری بودجه فرهنگی اضافه کرد: با توجه به دغدغه شهروندان، اجرای امور برنامه‌ای در حوزه فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد که نیاز است بودجه فرهنگی در این خصوص افزایش یابد.
وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی اجتماعی افزایش ۲.۵ برابری بودجه فرهنگی را پیشنهاد داد که به تصویب اعضای شورا نیز رسید، گفت: برنامه‌های نشاط آور و متنوع، تقویت برنامه‌های فرهنگی در اماکن عمومی همچون صفه و ناژوان، نصب تندیس مشاهیر و نام آوران، احداثسالن تئا‌تر شهر و راه اندازی سازمان ورزش در شهرداری بخشی از برنامه‌های فرهنگی سال آینده است.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: توسعه مراکز قرآنی، افزایش مراکز تفریحی فرهنگی بانوان و استانداردسازی برنامه‌های آن، ایجاد نمازخانه در مراکز عمومی و تفریحی، پخش اذان در هزار نقطه شهر، برگزاری جشنواره شهرهای خواهرخوانده، هفته‌های فرهنگی و توجه ویژه به هفته اصفهان از دیگر برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری در سال آینده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز