خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان تاکید کرد:

افزایش سرعت انتقال کالا به داخل و خارج کشور با راهی اندازی بندر خشک اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۶۳

بندرخشک اصفهان با بهره گیری از خطوط راه آهن اصفهان و بندرعباس، سرعت انتقال کالا به داخل و خارج کشور را افزایش می دهد.

ایلنا: رییس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان در جمع اعضای کمیسیون تجارت اتاق اصفهان تصریح کرد: این بندر با بهره گیری از خطوط راه آهن دو خطه اصفهان و بندرعباس می‌تواند سرعت حمل و نقل کالا از بندرعباس با مرکز کشور را دو چندان سازد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ جعفر ذره بینی با اشاره به جلسات و پیگیری‌های سه ساله برای راه اندازی بندر خشک در اصفهان گفت: مرکزیت استان اصفهان و وجود واحدهای متوسط و بزرگ صنعتی متعدد از ویژگی‌های این استان برای راه‌اندازی این بندر است.

ذره بینی اظهار داشت: طی جلسه‌ای با استانداری، اداره کل پایانه‌ها و نهادهای ذیربط با بندر خشک وظایف و برنامه‌های این بندر به کمیسیون تجارت به عنوان مسئول اجرایی تعلق گرفت.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد: بازدید از زمین پیشنهادی این پروژه، تعیین مشاورهای مربوطه جهت طراحی پروژه و شروع پذیره‌نویسی و اجرای آن بر اساس برنامه مدون از سوی هیات موسس اعلام می‌شود.

وی اطلاع رسانی به اعضا از روند پیشرفت این پروژه را یکی از برنامه‌های هیات موسس برشمرد و گفت: اتاق تلاش می‌کند از ظرفیت‌های استان در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی بهره گیرد.

وی با اشاره به سخنان نماینده راه آهن در جلسه قبل در خصوص اصرار و تاکید نمایندگان اصفهان برای دو خطه کردن شبکه ریلی اصفهان گفت: راه‌اندازی خط راه آهن با تجمیع سرمایه‌های کوچک امکان‌پذیر است.

عضو کمیسیون تجارت در این جلسه گفت: بندر خشک گمرک هم دارد و به دلیل بالا بودن ترافیک در بندر عباس به دو مشکل اشاره کرد.

مظفر محمدیان قفل شدن روند کاری این بندر و حبس شدن سرمایه را دو هدف مهم راه اندازی بندر خشک اصفهان اعلام کرد و گفت: رساندن کالاهای وصول شده به مرکز ایران است و سرعت عمل بالای شبکه ریلی می‌تواند مزیت‌های بسیاری در سرعت بخشیدن چرخ‌های اقتصادی کشور ایجاد کند.

وی تاکید کرد: تحقق این موضوع مشروط بر هم راستا بودن فعالیت‌های بندر خشک و شبکه ریلی است.

محمدیان اظهار داشت: بندر خشک طیف وسیعی از سازمان‌های مختلف را در بر می‌گیرد، لذا باید تعداد کارگروه‌های تخصصی را برای این کار در نظر گرفت و همراه با رابطه‌ای تنگاتنگ با راه آهن پیش رفت.

کار‌شناس اقتصادی استانداری اصفهان و عضو دیگر کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به سخنان معاون راه آهن اصفهان درباره دو ریلی شدن خط اصفهان - بافق و برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۲ الی ۳ میلیارد تومان برای هر کیلومتر احداثراه آهن و مسافتی در حدود ۴۰۰کیلومتر بر همزمانی بودن دو عملیات بندر خشک و دو ریلی شدن خطوط تاکید کرد.

محمدرضا لعلی مسیر راه آهن اصفهان تا بندرعباس را ۱۰۱۸ کیلومتر برشمرد و گفت: ۴۰۰ کیلومتر این مسیر یک خطه است و مابقی مسیر دو خطه است.

وی افزود: با توجه به مصوبات نمایندگان استان یزد برای اجرای این طرح در خطوط ۱۷۵ کیلومتری این مسیر مسافت باقیمانده ۲۱۰ کیلومتر است که این موضوع با کمک نمایندگان مجلس تحقق می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: گذشته از مباحثراه آهن و دو ریلی کردن خطوط مبحثرقابتی کردن را نیز در نظر گرفت. با توجه به محاسبات صورت گرفته در هر تن کیلومتر ۸۰درصد این هزینه‌ها حق دسترسی راه آهن ایت و باید در لایحه‌ای خواهان کاهش این درصد باشیم تا رقابت بیشتر شود چرا که هزینه‌ها بیشتر از زمان مورد اهمیت قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز