خبرگزاری کار ایران

در سی و یکمین جلسه کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان سهم آلاینده بودن نیروگاههای اصفهان مورد بررسی قرار گرفت:

شرایط آب و هوا در اصفهان روز به روز سخت‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۶۳

در سی و یکمین جلسه کمیته آب اتاق اصفهان موضوع آلودگی هوای شهراصفهان با حضور مدیران دو نیروگاهای تولید برق اصفهان و شهید منتظری، کارشناسان و فعالان حفاظت از محیط زیست نمایندگانی از دانشگاه اصفهان و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

ایلنا: مسوول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: این کمیته در راستای بررسی عوامل آلودگی هوای شهر اصفهان به نقش نیروگاه‌های تولید برق اطراف اصفهان با حضور کار‌شناسان محیط زیست و مدیران این دو نیروگاه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «مهدی بصیری» خواستار شناسایی مراکز تولید آلایندگی و جلوگیری از توسعه آن شد و گفت: حداقل کار مسوولین جلوگیری از آلوده‌تر شدن هوای اصفهان است.

وی استفاده از روش‌های تسویه آلایندگی و فیلتراسیون، فعال شدن مراکز پژوهشی و دانشگاهی در اندازه گیری آلودگی و تاثیرات آن، افزایش مراکز رصد آلودگی هوا را از خواسته‌های این کمیته در کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان مطرح کرد.

وی شرایط زندگی در اصفهان را روز به روز سخت‌تر توصیف کرد و گفت: آب و هوا دو مولفه مهم در زندگی است که اصفهان از یک طرف با بحران جدی آب و خشک بودن رودخانه زاینده رود روبروست و چند سالیست که در آلودگی هوا نیز با بحران جدی روبرو شده است.

مسوول کمیته آب اتاق اصفهان اطلاع رسانی از شرایط موجود آلایندگی‌ها به مردم باعثحساس شدن آنان نسبت به محیط زندگی اطراف خود دانست و گفت: آلودگی هوا مانند کم آبی باعثاز بین رفتن آثار تاریخی و سخت شدن شرایط زندگی در این شهر می‌شود.

وی با انتقاد از افزایش تولید پالایشگاه اصفهان از ۱۰۰ هزار بشکه به ۳۸۰ هزار بشکه گفت: توسعه واحدهای صنعتی در حاشیه شهر باعثافزایش آلایندگی هوا شده است.

بصیری با مقایسه ایران با کشور سوییس در بخش محیط زیست و اقتصاد گفت: سوییس پنجمین کشور تولید کنننده ثروت جهان با وجود نداشتن صنعت خودروسازی، فولادسازی و واحدهای صنعتی بزرگ است بلکه توسعه در بخش‌های خدماتی و کشاورزی و صنایع تبدیلی توانسته توسعه پایدار در کشور خود ایجاد کند.

وی خواستار اصلاح تفکر مدیران به توسعه پایدار شد و گفت: توسعه در نظر برخی از مدیران توسعه واحدهای صنعتی بدون توجه به ظرفیت هاست و امروز به دلیل بی‌توجهی به ابعاد مختلف توسعه شاهد اثرات مخرب آلودگی هوا در سطح کلان شهر‌ها هستیم.

«مصطفی حجه فروش» رییس کمیسیون کشاوری و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان در این جلسه گفت: راهکارهایی اجرایی مقابله با آلودگی هوا بویژه در بخش واحدهای صنعتی می‌تواند از طریق کمیسیون به شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اراه و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز