خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

بنیاد مسکن باید مدافع حقوق مردم و مستضعفین باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۱۰

بنیاد مسکن برای حل مشکلات مسکن مردم راه اندازی شد و وظیفه آن دفاع از حق مستضعفین است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در همایش یک روزه فرهنگی عقیدتی مدیران بنیاد مسکن استان اصفهان، مسئولان را به بازخوانی اهداف تأسیس بنیاد مسکن فراخواند و گفت: بنیاد مسکن یکی از ارگان‌هایی بود که امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب به سرعت دستور تأسیس آن را صادر کردند و بر این امر تأکید داشتند که باید زمین به صورت رایگان در اختیار مستضعفین قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های پیغمبر اسلام(ص) پس از هجرت به مدینه حل مشکل مسکن مسلمانان بود و می‌فرمودند که من از بی‌خانمانی مسلمانان ناراحتم، هر کس می‌تواند عده‌ای از آن‌ها را در خانه خود پناه دهد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بر تاریخ و خاطرات اسلام مسلط بود و در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران از دغدغه‌ها و تجربیات پیامبر اکرم(ص) الگو برداری می‌کردند لذا تأکید داشتند که مسئولان تلاش کنند تا بی‌سر پناهی در کشور نباشد.

آیت الله طباطبایی خطاب به مسئولان بنیاد مسکن گفت: در تصمیمات خود همیشه مدافع حقوق مردم باشید و با دریافت برخی هزینه‌هایی که هیچ توجیه منطقی ندارد، خدمت خالصانه و صادقانه خود را خدشه دار نکنید.

وی به روایتی از ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: تحت عرش الهی سایه ایست که کسی تحت آن سایه قرار نمی‌گیرد مگر آنکه قلب مومنی را شاد کند، بنابراین تلاش کنید که جز حل مشکلات مردم به ویژه مستضعفین هدف دیگری نداشته باشید.

وی بر ساخت خانه عالِم در روستا‌ها توسط بنیاد مسکن تأکید کرد و گفت: ساخت خانه عالِم در روستا‌ها اساسی‌ترین کار فرهنگی است چرا که با نبود چنین مکانی، اعزام روحانی یا مبلغ به روستا‌ها مشکلات فراوانی برای روحانیون و روستائیان به وجود می‌آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بنیاد مسکن با کمک گرفتن از خیرین هر منطقه می‌تواند بخشی از هزینه‌های ساخت خانه‌های عالم را تأمین کند.

وی یکی از نقاط قوت مسئولان بنیاد مسکن استان اصفهان را دوری از بازی‌های سیاسی دانست و گفت: بنیاد مسکن به دستور امام(ره) تشکیل و متعلق به همه مردم ایران است لذا نباید با ورود به بازی‌های سیاسی عده‌ای را از حقشان محروم کرد.

در این همایش حجت الاسلام محمد علی رضائی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به سوابق و افتخارات بنیاد مسکن در دوران دفاع مقدس و بازسازی‌ها اشاره کرد و افزود: عمده توفیقات بنیاد مسکن به خاطر حفظ و تداوم روحیات دینی، اسلامی کارکنان است.

حجت الاسلام قاسم هاشمی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان اصفهان نیز گفت: اهتمام حوزه نمایندگی ولی فقیه به تقویت دین باوری و بصیرت افزایی نه تنها راندمان کار پرسنل را بالا می‌برد بلکه ریزش و ضایعات کار را به حداقل می‌رساند و نهاد مقدس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ به خاطر وابستگی به حضرت امام(ره) و مقام معظم ولی فقیه باید در بعد دینی و سیاسی سرآمد باشد و این گونه همایش‌ها با این هدف تشکیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز