خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

امدادرسانی نیروهای ستادی شهرداری به مردم در شرایط بارندگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۲۷

در شرایط بارندگی نیروهای امدادی شهرداری شهر را برای تردد مردم آماده می‌کنند.

ایلنا: شهردار اصفهان گفت: با شروع بارش برف نیروهای خدمات شهری ضمن حضور ۲۴ ساعته در سطح شهر، نسبت به ریختن مواد مورد نیاز برای مقابله با یخ زدگی جهت تسهیل تردد شهروندان اقدام کردند.
به گزارش ایلنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد افزود: ماشین‌های مکانیزه نمک پاش، ۱۶۰ اکیپ سواره و ۵۳۰نیروی ستادی برای پاکسازی معابر پوشیده از برف فعال بودند.
شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده از وضعیت آب و هوا قبل از بارش برف تمام امکانات لازم از قبیل ماشین آلات سبک و سنگین و مواد مورد نیاز برای رفع یخ زدگی، تانکر‌ها و کمپرسی‌ها در حالت آماده باش قرار داشتند.
سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم مابین معاونت‌های خدمات شهری مناطق، سازمان خدمات موتوری، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و ناظرین عالی اداره خدمات شهری و اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ جهت مقابله با شرایط اضطراری برقرار شده بود که به موقع بتوانند خدمت رسانی خود را آغاز کنند.
وی خاطرنشان کرد: باز نمودن مسیرهای اصلی نظیر بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها توسط گریدر و ماشین‌های مکانیزه مواد پاشی انجام شد و مسیرهای فرعی نیز توسط خودروهای کمپرسی و به صورت دستی و مسیرهای فرعی توسط کارگران خدمات شهری پاکسازی شد تا برای عابرین پیاده نیز مشکلی در تردد بوجود نیاید.
شهردار اصفهان اظهار داشت: همچنین بررسی و تکاندن درختان همیشه سبز نظیر کاج و سرو که قابلیت نگهداری برف بر روی خود را دارند از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص بود و شاخه‌های شکسته و یا در حال شکستن نیز قطع و جمع آوری شد.
سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه اولین مرحله شن و نمک پاشی از ساعت ۱۹ شب بارش برف انجام شد، ادامه داد: در مرحله اول بزرگراههای شهر از جمله شهید اقارب پرست، شهید کشوری، شهید دستگردی و پل شهید چمران پاکسازی شد، همچنین بر روی کلیه سطوح شیب دار از جمله خیابان‌های شمالی - جنوبی شن و نمک پاشی شد.
وی با اشاره به اینکه مرحله دوم شن پاشی و نمک پاشی در ساعت یک بامداد بر روی کلیه معابر اصلی شهر انجام گردید، اضافه کرد: از ساعت ۶ صبح نیز با وجود هوای آفتابی ۲هزار و ۳۰۰ نیروی خدماتی برف آب شده معابر فرعی را به رفیوژهای فضای سبز هدایت کردند.
شهردار اصفهان تاکید کرد: در چنین مواقعی که با بارش برف این نعمت الهی روبرو می‌شویم نیروهای خدماتی در فعالیت هستند تا شهر را برای تردد شهروندان آماده کنند تا مردم در رفاه و آسایش به سر ببرند.
سقائیان ن‍ژاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره طنین آوای اذان در شهر گفت: آوای روح انگیز اذان از ۲۵۰ نقطه شهر از سوی شهرداری پخش می‌شود و قرار است که صدای اذان در هزار نقطه شهر طنین انداز شود.
وی با بیان اینکه شرایط برای ۵۰۰ نقطه تا پایان سال جاری فراهم شده است، افزود: امیدواریم جو مطبوع آوای الهی بتواند در شهر روح شهروندان را آرامش دهد.

شهردار اصفهان به مرمت قلعه شاه دژ اشاره و تصریح کرد: مدت هاست خبر وجود قلعه تاریخی شاه دژ و عملیات احیاء این قلعه و کشف اشیاء تاریخی در کاوش‌های باستان‌شناسی، بسیاری از شهروندان تاریخ دوست را مشتاق دیدن قلعه تاریخی شاه دژ کرده است.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه مراحل مرمت قلعه شاه د‍ژ شامل ۶ فاز است، خاطرنشان کرد: تاکنون فاز اول قلعه و سربازخانه آن با صرف بودجه نیم میلیون تومانی به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه میراثفرهنگی نیز در این طرح کاوش بسیار خوبی را در این قلعه انجام داده است، اظهار داشت: قرار است موزه‌ای در این قلعه راه اندازی شود تا از شهروندان از آثار باستانی این قلعه دیدن نمایند.
سقائیان‌نژاد در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص ایمن سازی مسیر دوچرخه خاطرنشان کرد: معاونت شهرسازی در همه مناطق در طرح‌های جدید مسیرهایی ویژه برای عبور دوچرخه پیش بینی کرده است.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در برخی از خیابان‌ها عبور دوچرخه ایمن سازی نشده است، اظهار داشت: شهرداری در جهت ایمن سازی تردد دوچرخه‌ها در شهر حرکت کرده است تا فرهنگ استفاده از دوچرخه در اصفهان ارتقا یابد.
وی همچنین در این برنامه رادیویی به ارتقای فرهنگ شهروندی اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۳ دیدگاه خوبی نسبت به مناطق محروم وجود داشته است به طوری که بودجه بیشتری برای محرومیت زدایی مناطق محروم پیش بینی شده است.
شهردار اصفهان در پایان سخنان خود با بیان اینکه وظیفه شهرداری پاسخگویی به مردم است، افزود: اما این نکته مطرح است که شهر خانواده‌ای بزرگ متشکل از اعضای متعدد است که اگر در این خانواده قرار باشد مادر خانواده همه کار‌ها را انجام دهد، فرسوده می‌شود بنابراین باید سایر دستگاه‌ها نیز به کمک شهرداری بیایند تا بتوانیم شهر خود را آباد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز