خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:

اجرای طرح زوج و فرد خودروها در اصفهان ضروری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۳۰

اجرای طرح زوج و فرد خودرو ها در جهت کاهش آلودگی هواتاثیر زیادی دارد و اجرای آن امری ضروری است.

ایلنا: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت بحرانی آلودگی شهر اصفهان اذعان داشت: در برخی از کلانشهرهای کشور طرح زوج و فرد در حال اجراست. لذا با توجه به آلودگی کلانشهر اصفهان، مدیران استان باید همت کنند تا سلامت شهروندان به مخاطره نیفتد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رضا امینی با تاکید بر اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان افزود: توجه به رویکرد نرم افزاری در فعالیت‌های فرهنگی شهردارِی در محلات با رویکرد ترویج سبک زندگی از ضروریاتی است که در بودجه سال آینده باید به طور ویژه به آن پرداخته شود. همچنین از دیگر موارد ضروری برای توجه ویژه در بودجه سال آینده توجه به مباحثحمل و نقل عمومی است که از واجبات کلانشهر‌ها می‌باشد و لازم است در این زمینه از ظرفیت‌های کشور استفاده شود به طوریکه اولویت‌های اصلی آن تقویت ناوگان اتوبوسرانی و راه اندازی خطر یک مترو است که متاسفانه به دلیل مشکلات مختلف از جمله تحریم‌ها به تاخیر افتاده است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: تعریف فضای سبز در محلات به طوریکه همه مناطق از حداقل امکانات برخوردار باشند، توجه ویژه به آسفالت معابر و تامین ملکی به منظور معوض طرح‌های عمرانی از جمله دغدغه‌های اصلی شهرداری و شورای شهر می‌باشد که در بودجه سال آینده به آن توجه شده است.
امینی افزود: بودجه برخی مناطق بسته شده و بودجه مناطق دیگر نیز تا هفته آینده بررسی و به تصویب خواهد رسید.
وی با تاکید بر برنامه ریزی جامع جهت ساماندهی مشاغل مزاحم در کلانشهر اصفهان اظهار داشت: بسیاری از مشاغل مزاحم در اصفهان وجود دارند که به لحاظ زیست محیطی مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده‌اند لذا ساماندهی این مشاغل با همت سایر دستگاه‌ها ضروری است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ساماندهی این مشاغل همت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد لذا در صدد هستیم با همت جمعی وضعیت مناسبی را برای این مشاغل ایجاد کنیم تا برای شهروندان مزاحمتی ایجاد نشود.
امینی افزود: در گذشته مشاغل خاصی همچون صندوق سازان در منطقه ۹، موزاییک سازان در منطقه ۲، برزنت بافان در منطقه ۴، فروشندگان لوازم دسته دوم ساختمانی در منطقه ۱۰، زرگری‌ها در منطقه ۳ و مبلمان‌سازی در منطقه ۱۱ و ۹ وجود داشته‌اند که امید است با همت جمعی سایر دستگاه‌ها بتوانیم وضعیت مناسبی را برای اینگونه مشاغل و شهروندان فراهم کنیم.
وی اذعان داشت: اخیرا نیز تجمع مشاغلی همچون موبایل فروشی در خیابان بزرگمهر، فرش‌فروشی در خیابان سروش و لوازم ضبط‌ صوت در خیابان صغیر ایجاد شده که نمی‌توان به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کرد لذا باید نظارت‌های لازم بر اینگونه مشاغل نیز صورت گیرد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر در هفته جاری گفت: میرزا تقی خان امیرکبیر حدود ۱۵۰سال پیش به عنوان صدراعظم ایران در دنیا درخشید به طوریکه از جمله مردان بزرگ تاریخ ایران و همواره به فکر استقلال کشور و از عوامل تاثیرگذار در الگوی مدیریتی کشور بود.
امینی تصریح کرد: اعتلای فرهنگ، تنظیم اقتصاد، احیای عدالت در جامعه، تاسیس دارالفنون، تاسیس اداره آمار، تاسیس نخستین آگاهی، تاسیس چاپارخانه، ایجاد میدان توپخانه و عمارت در سبزه میدان تهران، راه اندازی روزنامه وقایع‌اتفاقیه و ایجاد سکونت گاه‌هایی در بیرون از شهر برای افراد ضعیف از مهم‌ترین اقدامات میرزا تقی خان امیر کبیر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز