خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل فولاد مبارکه خبر داد:

رفع محدودیت از صادرات محصولات فولادی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۴۳

باتوجه به ظرفیت بازار محصولات فولادی، محدودیتهای صادراتی حذف و صادرات این محصولات آزاد شد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه رفع محدودیت صادرات مشمول چه نوع محصولاتی است، اظهار داشت: این محصولات شامل انواع ورقهای فولادی، میلگرد، تیرآهن و شمش فولادی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان؛ " بهرام سبحانی " در رابطه با علت این آزادسازی گفت: در حال حاضر عرضه محصولات فولادی که در کارخانجات داخلی تولید می‌شود از نیاز بازار پیشی گرفته و شاهد رکود در صنعت فولاد هستیم، برای برون رفت از این وضعیت و به منظور هموارکردن راه پیش روی تولید کنندگان فولاد محدودیت‌های صادرات محصولات فولادی برداشته شده است و ممنوعیتی برای صادرات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای حمایت از تولیدکنندگان و تولید داخلی است، گفت: صادرات محصولات فولادی نه تنها توازن بازار داخلی را برهم نمی‌زند و تأثیری بر قیمت‌های بازار داخلی ندارد بلکه این اقدام سبب افزایش تولید این محصولات در کشور می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: این اقدام مثبت دولت یازدهم کشورمان را از یک واردکننده محصولات فولاد خارج خواهد کرد و باعثایجاد رقابت در بازارهای بین المللی خواهد شد.

دکتر " سبحانی " افزود: در شرایط فعلی که مصرف محصولات فولادی درکشور با کاهش مواجه است و تولیدات داخلی به بازارمصرف راه پیدا نمی‌کند، تولید کنندگان ناگزیر به انبارکردن محصولات و طبیعتاً کاهش میزان تولید هستند که این موضوع علاوه بر موارد مطرح شده، خواب سرمایه‌های تولید کنندگان داخلی را به دنبال خواهد داشت لذا صادرات محصولات فولادی باعثرونق اقتصادی کشور و ایجاد شرایط لازم برای اجرای طرحهای توسعه خواهد شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان افزود: حضور تولیدکنندگان داخلی در بازارهای جهانی و صادرات محصولات فولاد قدرت رقابت تولیدکنندگان را افزایش خواهد داد که این موضوع موجب افزایش تولید در کشور خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز