خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان:

اصفهان شهر زندگی مسالمت‌آمیز ادیان توحیدی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۱۵

اصفهان شهری است که در آن ۴ ادیان توحیدی زندگی مسالمت آمیز دارند.

ایلنا: شهردار اصفهان به همراه شهردار منطقه ۵ اصفهان با اسقف اعظم ارامنه جنوب کشور در کلیسای وانک دیدار کرد و سال نو میلادی را به وی و همشهریان ارامنه اصفهان تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سید مرتضی سقائیان‌نژاد در این دیدار ضمن تبریک سال نو میلادی به هموطنان و همشهریان مسیحی و ارامنه گفت: امروز همه مشکلاتی که در سطح جهان وجود دارد به دلیل این است که برحسب فطرت خود حرکت نمی‌کنیم، فطرتی که به نور الهی آغشته است.
سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه صحنه‌ای که امروز در دنیا مشاهده می‌کنیم در درون انسان نیز وجود دارد، افزود: در واقع جنگ بین جنود شیطان و جنود عقل که در درون انسان است در دنیای ظاهری نیز مشاهده می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه خدواند بسیار زیبا انسان را آفریده، در واقع انسان در یک احسن تقویم آفریده شده است، اضافه کرد: آفرینش انسان مانند یک کره است که جهل و عقل در آن وجود دارد در واقع وجود انسان از ۷۰ هزار جنود عقل و ۷۰ هزار جنود جهل تشکیل شده است و البته اختیار به آن داده شده تا مسیر خود را انتخاب کند.
وی با طرح این سوال که چگونه می‌توان از ظلمت به نورانیت برسیم؟ تصریح کرد: خداوند علم اسماء را به انسان آموخت تا بتواند مسیر نورانیت را طی کند و با درجاتی که از علم اسماء پیدا می‌کند، باید خود را از اسفل السافلین تا اعلی العلیین بالا بکشد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه جنگ و دعوایی که در درون انسان در بیرون نیز نمایش عینی پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند برای راهنمایی انسان‌ها از درون عقل و برای راهنمایی از بیرون پیامبران را آفریده است.

سقائیان‌نژاد تاکید کرد: در صورتی که تحت ولایت الهی باشد می‌تواند از ظلمت به سمت نور الهی حرکت کند و این خمیرمایه‌ای است که در دنیا فردی را صدام می‌کند و دیگری را امام خمینی(ره).
وی با تاکید بر اینکه جلوه‌گری عقل و جنود شیطان در هستی خودنمایی می‌کند، اظهار داشت: با آغاز سال جدید، باید بررسی کنیم که در کدام قسمت از نور قرار گرفته‌ایم، آیا به نور نزدیک شده‌ایم، چگونه از نعمات عقل بیرونی و درونی استفاده کرده‌ایم؟
شهردار اصفهان ادامه داد: همه ادیان توحیدی بر مبنای عدالت و اعتدال حرکت می‌کنند و اگر افراط و تفریطی وجود دارد به دلیل غفلت ما از فرامین الهی است، زیادطلبی در ارتباط با مباحثزندگی است وگرنه که دنیا بر مبنای اعتدال تعبیه شده به طوری که سبک زندگی پیامبران برهمین مبنا بوده است.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه امروز غرب نگران از جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: البته این نگرانی به دلیل فلسفه‌ای است که شیوه زندگی دیگری را تعریف می‌کند که با شیوه طاغوتیان مغایرت دارد.
وی با اشاره به گفتگوی ادیان الهی گفت: گفتگوی ادیان تاکیدی است که بیش از ۹۰ درصد اشتراک بین ادیان توحیدی وجود دارد که می‌تواند روش خوب زندگی را برای ما ترسیم کند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از شهرهایی است که ۴ ادیان توحیدی در آن در کنار یکدیگر زندگی صلح آمیزی دارند، افزود: اصفهان در خصوص تضارب افکار فرهنگی نمونه است.
سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه جلفا از سالیان گذشته محل زندگی ارامنه بوده است، اظهار داشت: امیدواریم به پاس پیامبران بزرگی همچون حضرت مسیح(ع) و حضرت محمد(ص) از برکات زندگی استفاده کنیم و در کنار همدیگر زندگی توام با صلح و آرامش را داشته باشیم.
اسقف اعظم ارامنه جنوب کشور ضمن تبریک سال نو میلادی گفت: ایام سال نو میلادی فرصت مغتنمی است که انسان به اعمال خود در یک سال گذشته فکر کند و با وجدان خود آن را ارزیابی نماید.
باب کن چاریان با بیان اینکه زندگی انسان‌ها در بعد معنوی تجلی می‌یابد، افزود: در زمینه معنوی مهم‌ترین فعالیت نزدیک شدن به خداوند است.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه و سعی ما در راه نزدیکی به خداوند دوری جستن از گناهان کبیره است، تصریح کرد: وقتی انسان از گناهان مبرا می‌شود در آن مقطع می‌تواند به جایگاه واقعی خود یعنی نزدیکی به خداوند برسد.
اسقف اعظم ارامنه جنوب کشور خاطرنشان کرد: تغییرات تاریخی و تقویمی باعثخوشحالی می‌شود اما اصل مهم در تغییر سال‌ها تغییر در خود و فضای پیرامون و استفاده بهتر از زمان و اعمال جدید است.
باب کن چاریان اظهار داشت: مهم‌ترین دعایی که در روز شکرگذاری انجام گرفت ایجاد صلح در سطح بین المللی و پیشرفت و تعالی کشور و شهرمان اصفهان بود.
وی ادامه داد: متاسفانه در ۲۰۱۳ برخی از کشور‌ها با مشکلات فراوانی از جمله جنگ درگیر بودند و تنها برخی از کشور‌ها توانستند مسیر رشد و پیشرفت را طی کنند.
اسقف اعظم ارامنه جنوب کشور با اشاره به اینکه انسان‌ها درهر مقطعی از زمان باید شکرگذار خداوند باشند، اضافه کرد: در این برهه از زمان مهم‌ترین دغدغه ایجاد صلح و آرامش در سطح بین المللی است بنابراین در این ایام سال نو میلادی که بهترین فرصت برای بازسازی ذهنی است از خداوند متعال می‌خواهیم که در جهت صلح و دوستی حرکت کنیم.
باب کن چاریان تصریح کرد: بنده اعتقاد راسخ دارم که ایران کشوری پایدار و مصمم در راه رسیدن به اهداف خود است به طوری که فعالیت و پایداری جمهوری اسلامی ایران باعثشده که هیچ کدام از کشورهای خارجی نتوانند این پایداری را از بین ببرند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: ایشان در خصوص مذاکرات هسته‌ای فرمودند «که اگر ملت ایران با کشورهای غربی به مذاکره نشسته است برای رسیدن به اهداف خود بوده و هیچ تحریم بین المللی باعثنشده که ایران به پای مذاکره بنشیند» بنابراین این مهم نشاندهنده پایداری ملت ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز