خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تاکید کرد:

نمی‌توان در حجره‌ها نشست و انتظار داشت بازار جهانی در انتظار تولیدات فرش ایرانی بماند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۱۱

درنمایشگاه فرش دستباف امسال، ۱۴۷ مشارکت کننده از استان های اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، قم، فارس، تهران و کرمان آخرین تولیدات هنری خود را در اصفهان به نمایش گذاشتند.

ایلنا: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان درافتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه تخصصی - صادراتی فرش دستباف دراصفهان در جمع مهمانان داخلی و خارجی و همچنین مسوولان استانی و کشوری گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان برای شانزدهمین دوره متوالی نمایشگاه تخصصی - صادراتی فرش دستباف را در استان اصفهان، مهد صنایع دستی و استان صاحب سبک و صاحب نام در زمینه فرش، برگزار می‌کند تا اجتماع هنر، تخصص، ذوق و فرهنگ ایرانی را در قالب حاصل دسترنج اساتید و هنرمندان استان‌های مختلف کشور، به نمایش گذاشته و بار دیگر جان هنر را در فضای نمایشگاه جاری سازد.

به گزارش خبر نگار ایلنا از اصفهان، رسول محققیان ادامه داد: این هنر - صنعت که گویای فرهنگ، تمدن، تاریخ و تفکر ایرانی - اسلامی ما است، اگرچه هنوز در بیرون از مرز‌ها مشتاقان و علاقمندان خود را دارد اما در داخل کشور با مشکلات و مسایلی روبرو است که حل آن جز با همیت و اجماع نظر دست اندرکاران این صنعت، مسوولان، کار‌شناسان فرش و کار‌شناسان بازارهای داخلی و خارجی می‌سر نخواهد شد و امید است این نمایشگاه به اهداف مورد نظر خود دست یابد و بتواند بخشی از نیاز‌ها، مشکلات، اهداف و دغدغه‌های این هنر - صنعت را پاسخگو باشد؛ چرا که نقش و رسالت نمایشگاه جز این نیست.

محققیان اظهار داشت: رفع موانع صادراتی، تأمین نیاز بافندگان و هنرمندان این رشته، سلیقه یابی علمی و کار‌شناسانه و نیز رفع مشکل مواد اولیه از ضروریاتی است که در این مسیر باید به آن توجه داشت.

وی تأکید کرد: فرش ایرانی امروز نیاز به بازارسازی‌های جدید و نیازسنجی دقیق مخاطبان خود دارد. نمی‌توان با اتکا به بازارهای گذشته و حتی فعلی، در حجره‌ها نشست و مطمئن بود بازار جهانی در انتظار محصول و تولید بافندگان خوش ذوق ایرانی خواهد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز