خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان:

شاه مهره زنجیره تولید فرش، بافندگان هستند / / یک دهم بافندگان اصفهانی بیمه شده اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۲۵

شاه مهره زنجیره تولید فرش، بافندگان هستند و بعد از آن ها نقش صادرکنندگان این هنر وصنعت بسیار مهم است.

ایلنا: رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: اکنون ۴۸۰ هزار بافنده در استان وجود دارد که از این تعداد تنها ۴۶ هزار نفر بیمه شده اند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " باقر صیرفیان " ادامه داد: سه رسته از هشت رسته شغلی فعال در صنعت فرش از جمله چله کش ها، رنگرزها، قالی شویان و ناظران فنی و پرداخت کاران هنوز بیمه نشده اند.

وی تأکید کرد: برخی از این قالیبافان سن بالایی دارند و فرصت برای بیمه کردن آن ها و بهره مندشدن آن ها از خدمات این تسهیلات محدود است که باید به موقع برای آن ها اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه چند سال قبل به تعدادی از قالیبافان مبلغ ۳۰ میلیون ریال وام ارایه شد، گفت: با این تسهیلات حتی یک دار قالی هم بالا نرفت و این مبالغ صرف هزینه های دیگر شد.

وی افزود: به همین دلیل ذهنیت بدی در بانک ها نسبت به شاغلین این صنعت شکل گرفته که لازم است اصلاح شود زیرا با همین ذهنیت منفی، بانک ها در برابر اختصاص وام های جدید به قالی بافان، سنگ اندازی می کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان افزود: اگر مالیات صادرکنندگان فرش منصفانه تر محاسبه شود، با فروش فرش ایرانی در خارج از کشور علاوه بر انتقال فرهنگ، دلار نیز وارد کشور می شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد خانه فرش در استان گفت: با ایجاد خانه فرش امکان اجرای بهتر مصوبات دولت و ابلاغیه های مرکز ملی فرش ایران فراهم می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز