خبرگزاری کار ایران

مدیر فرهنگی هنری و تفریحی شهرداری اصفهان در هفته هوای پاک خبرداد:

انتشار دو مجموعه طنز شهروندی با محوریت آلودگی هوا در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۶۹

درهفته هوای پاک تمامی تابلوهای تبلیغات شهروندی سطح شهر اصفهان به موضوع هوای پاک خواهند پرداخت.

ایلنا: مدیر فرهنگی هنری و تفریحی شهرداری اصفهان از اجرای چندین ویژه برنامه فرهنگی و آموزشی به مناسبت هفته هوای پاک خبر داد و گفت: در این دوره از تبلیغات، تلاش خواهیم کرد ذهن شهروندان را متوجه این موضوع کنیم که تشدید آلودگی هوا و عوارض ناگوار آن، ناشی از رفتارهای غلط خود ما همچون استفاده بیش از حد از خودرو شخصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی با اشاره به اینکه این تابلو‌ها با شعارهای زیبا و تامل برانگیز طراحی شده است، افزود: علاوه بر تابلوهای شهری، تبلیغات زیبایی با شعار «هوای پاک را خودمان می‌سازیم» بر روی بدنه ۳۰ دستگاه اتوبوس درون شهری نصب خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری و تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ترویج استفاده از دوچرخه به جای خودرو به ویژه در مسیرهای کوتاه شهری از جمله راهکارهای مهم در حفظ پاکی هواست، افزود: تعداد ۲۰ هزار نسخه بروشور آموزشی با موضوع ثمرات استفاده از دوچرخه و معرفی ایستگاه‌های دوچرخه شهری تهیه شده که در این هفته در میان شهروندان توزیع خواهد شد.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی اجرای مانور هوای پاک را از دیگر برنامه‌های مهم این هفته برشمرد و ادامه داد: گروهی از سفیران نوجوان شهروندی، در طی این هفته در ۸ میدان اصلی شهر حضور یافته و با لباس ویژه، ماسک و پلاکاردهای هشداردهنده، توجه به بحران آلودگی هوا و چاره جویی برای حل این معضل مهم شهری را به عموم شهروندان متذکر خواهند شد.

وی اضافه کرد: در این پلاکارد‌ها از زبان کودکان و نوجوانان، به آمارهای درخور تاملی نظیر اینکه «در سال گذشته در شهر اصفهان کمتر از ۳۰ روز هوای پاک وجود داشته است»، «۴۹ درصد خودروهای شهر اصفهان تک سرنشین هستند» و… اشاره شده است.

بقایی انتشار دو مجموعه طنز شهروندی با محوریت ترافیک و آلودگی هوا را از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگ شهروندی در هفته هوای پاک عنوان نمود و تصریح کرد: اثر نخست، مجموعه‌ای از کاریکاتورهای هنرمندان اصفهانی است که ازدیاد وسایل نقلیه موتوری، عدم رعایت قوانین عبور و مرور و معضل آلودگی هوا را مورد توجه قرار داده است.

وی ادامه داد: اثر دوم که در قالب نشریه نیازطنزی‌ها تالیف شده است، مشتمل بر مجموعه از سروده‌ها و نوشته‌های طنز شهروندی است که رفتارهای غلط منجر به آلودگی هوا را به نقد می‌کشد.

به گفته دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، توزیع کتاب‌های داستان و سی دی‌های آموزشی در میان دانش آموزان، ارسال انبوه پیام کوتاه به تلفن همراه شهروندان، انتشار اخبار و گزارش‌های فرهنگی در جراید و رسانه‌های دیداری و… از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این هفته است.

گفتنی است، ۲۴ تا ۲۹ دی ماه به نام «هفته هوای پاک» نام گذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز