خبرگزاری کار ایران

درهمایش گردشگری آگروتوریسم در دانشگاه اصفهان عنوان شد:

گردشگری کشاورزی، جدیدترین مدل گردشگری در جهان؛ در اصفهان فراموش شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۷۴

دومین همایش از سلسله نشستهای گردشگری و توسعه پایدار با عنوان گردشگری کشاورزی(آگروتوریسم) با حضور مسئولان میراثفرهنگی، اساتید دانشگاه اصفهان و صاحب نظران حوزه گردشگری در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

ایلنا: معاون سرمایه گذاری اداره کل میراثفرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه امروز استان اصفهان با دو معضل آلودگی هوا و کمبود جدی آب مواجه است، ارائه راه حل هایی جهت توسعه فرهنگی و اقتصادی استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " احمد رضا مولایی " در همایش گردشگری آگروتوریسم در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: گردشگری کشاورزی به عنوان یکی از مدلهای نوین صنعت گردشگری مطرح است؛ از این رو با برنامه ریزی مناسب در حوزه صنعت، گردشگری می تواند نقش موثری را در رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

" امیر محمود زاده " مدیر پژوهشگاه شاخص پژوه نیز در ادامه این همایش گفت: در هر طرحی که منجر به توسعه می گردد باید نکاتی از جمله جدید بودن، اقتصادی بودن و نوآوری را در نظر داشت.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد مقوله گردشگری در دنیای امروز می تواند نقش مهمی در این زمنیه ایفا نماید.

در ادامه این همایش " پرفسور سیروس شفتی " اصفهان شناس نیز با اشاره به ویژگیهای فرهنگی اصفهان گفت: با توجه به وجود هزاران آثار تاریخی در استان اصفهان و طبیعت منحصر به فرد آن به نظر می رسد توسعه صنعت گردشگری راه کار مناسبی برای توسعه اقتصادی استان اصفهان باشد.

" شهرام امیری " مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این همایش گفت: به نظر می ر سد صنعت گردشگری جدیدترین صنعت جهان می باشد که از یک سو انسان محور اصلی آن بوده و از سوی دیگر طبیعت و تاریخ سرزمینهای مختلف به عنوان عوامل اصلی جذب گردشگر ایفای نقش می کنند.

" مسعود نیک آیین " کارشناس ارشد گردشگری و مدیر کل تشریفات استانداری اصفهان، نیز به عنوان مدرس کارگاه آموزشی آگروتوریسم گفت: گردشگری کشاورزی یکی از جدیدترین مدلهای گردشگری در جهان است که به عنوان زیر مجموعه گردشگری روستایی شناخته می شود.

وی تصریح کرد: در این مدل، گردشگران خسته از زندگی ماشینی و شهرنشینی با حضور در مزارع و باغها ضمن آشنایی با محصولات متنوع کشاورزی و باغی ایام فرح انگیزی را در مزارع کشاورزی و باغها گذرانده و ضمن آشنایی با این محصولات از آنها تغذیه می نمایند.

همایش و کارگاه گردشگری کشاورزی(آگروتوریسم) با همکاری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و موسسه پژوهشی بحرانهای طبیعی شاخص پژوه در دانشگاه اصفهان برگزار گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز