خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

توجه لازم به بخش معدن صورت نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۵

در کشور ما هیچ صنعتی به اندازه معدن ظرفیت جایگزینی با صنعت نفت را ندارد.

ایلنا: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور توجه لازم به بخش معدن صورت نگرفته است ادامه داد: علاوه بر نبود برنامه ریزی درست برای استفاده از معادن، تصمیمات اشتباه و غیر کارشناسی هم منجر به لطمه های سخت در بخش صادرات مواد معدنی مانند از دست دادن بازارهای صادراتی و جایگزینی کشورهای دیگر به جای ایران می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی، افزایش عوارض صادراتی و حقوق دولتی را از جمله این موارد دانست و بیان داشت: در کشور ما هیچ صنعتی به اندازه معدن ظرفیت جایگزینی با صنعت نفت را ندارد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد: فعالان بخش معدن به دلیل شناور بودن حقوق دولتی، نمی توانند برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند که البته این موضوع بر خلاف سیاست های واگذاری معدن است و تاثیر منفی بر فعالیت های تولیدکنندگان دارد.

سهل آبادی، در خصوص سایر مشکلات معدنداران اضافه کرد: بانک ها پروانه بهره برداری معدن را به عنوان وثیقه برای پرداخت تسهیلات نمی پذیرند در حالی که قانون در این مورد حرف دیگری می زند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت مطابق وعده های خود، در زمینه معدن هم طبق نظر کارشناسان و صاحبنظران عمل کند.

وی بیان داشت: ذخایر غنی فلزی و غیرفلزی و انرژی، دسترسی به آب های آزاد، نیروی کار فراوان و رشد تقاضای داخلی و بین المللی از مزیت های سرمایه گذاری در معادن کشور است اما متاسفانه آنطور که باید تاکنون به این بخش توجه نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز