خبرگزاری کار ایران

بهزاد فراهانی:

سینمای ایران را جشنواره ها یی مانند حسنات روی پا نگه داشته اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۹۲

به صراحت می توان گفت که در جامعه کنونی روز به روز انسانیت رنگ می بازد و فضیلت غارت می شود. این روزها دروغ و دو رویی جای عواطف انسانی را گرفته و لحظه به لحظه اخبارها و رویدادهای غیر اخلاقی و غیر انسانی به گوش می رسد.

ایلنا: بهزاد فراهانی که فارغ التحصیل کارگردانی، بازیگری و نویسندگی از فرانسه و ادبیات نمایشی از دانشکده دراماتیک است. در تمامی دانشکده های هنر ایران تدریس کرده و هنوز هم این کار را ادامه می دهد، او عاشق این کار است، عاشق خدمت به مردم و دلش می خواهد عدالت اجتماعی در همه جا حکم فرما شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فراهانی که تجربه سختی های زندگی تا تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین اساتید تئاتر و سینما را دارد، با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره حسنات دراصفهان گفت: چرا که در جامعه ای که همنوعان به فکر هم نباشند و برای مشکلات یکدیگر چاره اندیشی نکنند وحدت و انسجامی وجود نخواهد داشت و پایه و اساس آن جامعه متزلزل خواهد شد. این خلاء تمام رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی جامعه را درگیر خود خواهد کرد و تفرقه در جامعه به وجود خواهد آورد.

این هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون ادامه داد: در واقع می توان گفت که سینما متعلق به مردم است و باید دغدغه ها و نیازهای مردم را شناسایی و آنها را به تصویر بکشاند. سینما باید به نوعی زبان گویای مردم باشد و این در حالی است که سینمای ایران در این زمینه نمی تواند کاری انجام دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سینمای ایران مریض است و تا زمانی که انجمن صنفی قوی ای برای آن تشکیل نشود نمی تواند تاثیرگذاری خوبی در جامعه داشته باشد.

فراهانی بیان داشت: به جرات می توان گفت در حال حاضر سینمای ایران را جشنواره ها و جشنواره هایی مانند حسنات روی پا نگه داشته اند. در واقع این جشنواره ها هستند که به افراد بی بضاعت و در عین حال مستعد این فرصت را می دهند تا خود را محک بزنند و قابلیت های خود را بشناسند. از آنجایی که در جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان افراد متخصص فعالیت دارند می توان گفت که این جشنواره سنگ محک خوبی برای فیلم سازان جوان و تولید محتوای قوی با مضامین انسان دوستانه است.

وی با اشاره به اینکه باید توجه داشته باشیم که سینمای فعلی ایران به دست قدرت طلبان افتاده است گفت: متخصصان این عرصه نقشی در شکل گیری محتوای تولید شده در آن ندارند. در سینما حرف اول را پول می زند و نه تجربه.

فراهانی اضافه کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با توجه به مردمی بودن و عدم وابستگی به قدرت های خاص و هم چنین موضوع خوبی که در دستور کار قرار داده است می تواند در آینده ای نزدیک موفقیت های زیادی را بدست آورد البته باید توجه داشته باشیم که این جشنواره نباید از استفاده از افراد متخصص چشم پوشی کند چرا که تنها رمز موفقیت هر جشنواره ای استفاده از نظریات متخصصان و اساتید بزرگ در عرصه سینماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز