خبرگزاری کار ایران

در اتاق بازرگانی اصفهان صورت گرفت؛

پیگیری راهکارهای احیای رودخانه زاینده‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۵۴

رودخانه زاینده رود در طول تاریخ همواره عامل موثر در شکل گیری شهر اصفهان و تمدن فلات مرکزی ایران بوده و همچنین در اقتصاد و فرهنگ استان اصفهان نقش بسزایی داشته است.

هیات پنج نفره‌ای از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با هدف پیگیری راهکارهای اجرایی احیای رودخانه تشکیل شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رییس اتاق اصفهان در جلسه بررسی راهکارهای احیای رودخانه زاینده رود گفت: رودخانه زاینده رود در طول تاریخ همواره عامل موثر در شکل گیری شهر اصفهان و تمدن فلات مرکزی ایران بوده و همچنین در اقتصاد و فرهنگ استان اصفهان نقش بسزایی داشته است.
خسرو کسائیان افزود: خشک شدن این رودخانه تاثیرات منفی در صنعت گردشگری و کشاورزی و همچنین از دست رفتن پوشش سبز استان اصفهان شده است.
وی خواستار روشن شدن اذهان عمومی نسبت به خشکی زاینده رود شد و گفت: در این راستا هیات نمایندگان اتاق هیات پنج نفره‌ای از اعضای هیات نمایندگان با هدف پیگیری راهکارهای اجرایی احیای رودخانه تشکیل داد.
نایب رییس اتاق اصفهان خواستار فعال شدن بخش خصوصی به ویژه هیات نمایندگان اتاق در بررسی راهکارهای عملی جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود شد و گفت: تشکیل بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی و همچنین پیگیری از نمایندگان مجلس می‌تواند در این راستا موثر باشد و باید از هر ظرفیتی در این راستا استفاده شود.
محمود اسلامیان در بخش دیگری از سخنان خود، هم نوایی خانه‌های صنعت و اتاق‌های بازرگانی را باعثبرطرف شدن مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و رونق فضای کسب و کار کشور برشمرد و گفت: همکاری نزدیک این دو تشکل می‌تواند به تقویت بخش خصوصی در ساختار اقتصادی کشور منجر شود.
نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: اولویت همه کمیسیون‌های اتاق بازرگانی باید پیگیری مساله آب زاینده رود باشد و در این راستا راهکارهای اجرایی با همکاری مسوولین دولتی و نمایندگان مجلس باید دنبال شود.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی خواستار همکاری نزدیک خانه‌های صنعت، معدن و تجارت با اتاق‌های بازرگانی در هر استان شد و گفت: خانه‌های صنعت می‌توانند بازوی‌های اتاق در رسیدگی به مسایل و مشکلات صنعتگران و معدنکاران قلمداد شوند.
رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان در این جلسه گفت: این کمیسیون در ابتدای فعالیت خود با تشکیل کمیته ویژه آب خواستار بررسی علل و عوامل خشکی زاینده رود شد و در این راستا فعالیت‌های موثری صورت گرفت.
مصطفی حجه فروش به تهیه فیلم‌های مستند از تاثیرات خشکی زاینده رود بر اکوسیستم استان همچنین تاثیر بر بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری و آثار تاریخی توسط کمیته آب اتاق اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده بارگذاری بیش از اندازه بر روی رودخانه از جمله صدور مجوز هفت هزار حلقه چاه در کنار رودخانه مهم‌ترین دلیل خشکی این رودخانه است.
وی انتقال آب به سرشاخه‌های زاینده رود بر اساس دیدگاه‌های کار‌شناسی یونسکو را منطقی دانست و گفت: به جای اینکه آب شور خلیج فارس را با هزینه‌های بسیار به فلات مرکزی بیاوریم می‌توانیم از سرشاخه‌های آنکه به خلیج فارس واریز می‌شود برای انتقال آب به فلات ایران استفاده کنیم.
وی به ذخیره شدن آب در سدهای کارون تنها برای تولید برق اشاره کرد و گفت: تبخیر بالای آب در پشت سد باعثکاهش ورودی آب به کارون شده است و این در حالی‌ست که جلگه خوزستان با استفاده از این آب می‌تواند تولیدات کشاورزی را گسترش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز