خبرگزاری کار ایران

در تالار هنر اصفهان؛

اولین اکران عمومی فیلم آخرین روزهای زمستان برگزار شد

کد خبر : ۱۳۸۲۵۶

اولین اکران عمومی فیلم «آخرین روزهای زمستان» همزمان با اکران درخشان آن در جشنواره‌های مطرح جهان با حضور مهرداد اسکویی کارگردان اثر در محل تالار هنر اصفهان برگزار شد.

ایلنا: اولین اکران عمومی فیلم «آخرین روزهای زمستان» همزمان با اکران درخشان آن در جشنواره‌های مطرح جهان با حضور مهرداد اسکویی کارگردان اثر در محل تالار هنر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، در این آیین که جمعی ازعلاقمندان نمایشی حضور داشتند، زاوان قوکاسیان مدرس سینما با اشاره به اینکه ساختار این مستند شبیه یک فیلم داستانی است گفت: اکران فیلم مستند در اصفهان چند سالی است که جدی گرفته شده و استقبال خوبی از سوی بینندگان را در پی داشته که باعثدلگرمی مستندسازان گردیده است.

مهرداد اسکویی پس از اکران مستندش رو در روی مشتاقان سینما و دانشجویان این رشته با اشاره به اینکه گیلکی هستم و ازآنجا فعالیت خود را با بازیگری تأ‌تر آغاز کردم و با سینما آشنا شدم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساختن فیلمهای من سفارشی نیست و از درون خودم بوده و خواست و کار و زحمت خود. ولی حاضر نشدم با کسانی که سفارش می‌دهند فیلم بسازم و برنامه‌های بعدی من از کانون تربیت دختران و بعد فیلمی از کارخانه ذوب آهن و بخش کک سازی است.

این کارگردان سینما در خصوص فیلم «آخرین روزهای زمستان» گفت: این فیلم از سه مسیر عبور کرد تا به زمستان رسید. بچه‌هایی که حاصل کجرویهای جامعه است و برای تمام صحنه‌ها فکر شده و دقیق انتخاب شده است. این بچه‌ها چرا باید در آن فضا یعنی کانون اصلاح و تربیت باشند اسکویی افزود: مستندسازی یک رابطه عاشقانه است، در این مسیر و علاقه به موضوع ایجاد یک عشق و رابطه با موضوع بوجود می‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که شما اعتقاد دارید فیلم مستند باید فیلمنامه مکتوب داشته باشند یا بر روی میز تدوین ساخته می‌شود گفت: بستگی به روش فیلم سازی دارد. اگر داستانی باشد حتماً از روش تدوین و فیلمنامه استفاده می‌شود ولی در مستندسازی‌گاه با مسائلی مواجه می‌شویم که از قبل قابل پیش بینی نبوده و در مجموع بستگی به شیوه‌های قدیم سازی دارد.

اسکویی در خصوص اینکه سینمای مستند ایران چه جایگاهی در سینما جهان دارد گفت: امروز سینمای ایران جایگاه مهمی در جهان دارد، چرا که یک سینمای خلاق است و فیلم‌های مستند ایرانی امروزه در کشورهای دنیا بیننده دارد و برای تماشای آن بلیت فروخته می‌شود و از این رو ما باید منتظر اتفاق‌های جدید راجع به سینمای ایران در جهان باشیم و این مستلزم فکر، تلاش و دغدغهٔ فیلم سازان و مستندسازان ایران است.

این مستند ساز کشور در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تکنولوژی جدید چه مقدار به بالا بردن سطح کیفی سینما مستند کمک کرده است گفت: طبیعی است هر چه امکانات پیشرفته‌تر باشد مثل دوربین و وسایل صدابرداری و… قطعاً بر کیفیت فیلم تأثیر بسزایی دارد. هر چند که امروزه با ساخت فیلم‌های مواجه هستیم که از تکنولوژی بالایی بهره برده‌اند ولی از نظر محتوای با ارزش نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز