خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

۱۴۰ فعال عرصه نهضت مطالعه مفید در گلپایگان تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۸۸

۱۴۰ فعال عرصه نهضت مطالعه مفید شهرستان گلپایگان با حضور امام جمعه، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و فرماندار شهرستان تجلیل شدند.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان اظهار داشت: در چهار سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد تومان توسط خیرین در قالب‌های مختلف مانند اهدای کتاب، تجهیزات، ساختمان و زمین کمک شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا یاوری، به افزایش سرانه کتاب و کتاب‌خوانی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی نسبت به سال ۸۸ با رشد ۳۰۰ درصدی به بیش از ۲۰۰ هزار نفر و تعداد کتابخانه‌های عمومی از ۱۵۳ باب به ۲۷۳ باب رسیده است.

وی، امانت ماهانه کتاب را در سال ۸۸ به طور متوسط ۷۴ هزار جلد عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط هر ماه ۲۴۰ هزار نسخه کتاب به امانت می‌رود ضمن اینکه در این مدت ۲۰۰ هزار جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی گلپایگان نیز در این همایش اظهار کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در گلپایگان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که ۱۰ درصد مردم را شامل می‌شود که امیدواریم با ترغیب و تشویق جوانان این میزان افزایش پیدا کند.

علیرضا احمدی با بیان اینکه به ازای هر نفر در گلپایگان پنج‌م‌تر مربع زیربنای در کتابخانه‌های عمومی داریم، اظهار کرد: در چشم‌انداز سال‌های آینده این میزان باید به هشت مترمربع برسد و امسال این میزان به ۲.۵ مترمربع بوده که شهرستان گلپایگان از برنامه توسعه پنج سال جلو‌تر است و مسلماً با ساخت کتابخانه گلشهر این میزان افزایش نیز خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز