خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد:

تاکسی یک حمل و نقل نیمه خصوصی و لوکس است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۵۴

با توجه به جمعیت شهر اصفهان و استفاده میلیونی از تاکسی ها نمی توان با استفاده از روش های سنتی از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کرد بنابراین راه اندازی سامانه هوشمند تاکسی ضروری است.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه گام‌های اولیه در راستای الکترونیکی شدن ناوگان حمل و نقل عمومی در اصفهان برداشته شده افزود: با توجه به اینکه استفاده از تمام سیستم‌های نوین و پیشرفته نیاز به فرهنگسازی دارد لذا استفاده از سامانه هوشمند تاکسی و ترغیب شهروندان و رانندگان به استفاده از این سامانه نیز نیازمند فرهنگسازی است که اصحاب رسانه در این راستا می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مصطفی نوریان بیان داشت: بعد ازازائه کارت بلیط‌ها برای اتوبوس‌ها، و مشکلاتی که در تاکسی‌های اصفهان برای پرداخت کرایه وجود داشت؛ لذا راه اندازی سامانه هوشمند تاکسی در دستور کار قرار گرفت تا کرایه بر اساس مسافت و زمان به صورت دقیق و عادلانه محاسبه شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان با در اختیار داشتن نماد شهرداری الکترونیکی یعنی «اصفهان کارت» می‌توانند کرایه خود را به وسیله آن در تاکسی‌های مجهز به سامانه هوشمند تاکسی پرداخت کنند و از مشکلاتی که همواره بواسطه همراه داشتن پول خرد با آن مواجه بودند رهایی یابند اضافه کرد: از لحاظ اجتماعی و شرعی درست نیست که بین مسافر و راننده برای پول خرد مشاجره صورت گیرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ۲۴ درصد از سفرهای درون شهری روزانه از طریق ناوگان تاکسیرانی انجام می‌گیرد اظهارداشت: امروز حمل ونقل در سبد خانواده بعد از خوراک، پوشاک و مسکن چهارمین نیاز شهروندان است؛ در این رابطه تاکسی حمل ونقل عمومی نیست بلکه یک حمل ونقل نیمه خصوصی و لوکس است اما در کشورما به عنوان یک سیستم حمل ونقل عمومی استفاده می‌شود که لازم است به مرور زمان این طرز فکر تغییر یابد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان این مطلب که سیستم هوشمند تاکسی زمان و مسافت را با هم محاسبه می‌کند گفت: امید است ااز طریق توسعه سیستم ITS بهره وری حمل و نقل را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه کارت بلیت به نتیجه مطلوبی رسیدیم و امروز ۳ میلیون کارت بلیت در اختیار شهروندان قرار دارد و خوشبختانه هیچ اشکال فنی در این رابطه از سوی شهروندان گزارش نشده است.

نوریان حذف بلیط کاغذی و هزینه‌های میلیونی مربوط به صرف کاغذ را از نکات مهم توسعه کارت بلیت الکترونیکی برشمرد و بیان داشت: مهم‌ترین نتیجه توسعه کارت الکترونیکی حمل و نقل در سطح شهر ارتقاء کیفیت برنامه ریزی‌های ترافیکی و گسترش حمل و نقل عمومی متناسب با ظرفیت‌های مورد نیاز همچنین جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی و بهره‌وری بهینه از کلیه ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی است. همچنین این طرح که در حوزه نرم افزاری انجام گردید سرعت پرداخت کرایه را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای توسعه یافتهٔ دنیا برای راحتی و آسایش شهروندان از اینگونه سامانه‌ها در ناوگان حمل و نقل خود استفاده می‌نمایند تصریح کرد: این امر ارتقاء کیفیت برنامه ریزی ترافیکی و گسترش حمل و نقل عمومی متناسب با ظرفیت‌های مورد نیاز را به همراه خواهد داشت. از این رو شهرداری اصفهان نیز در راستای وظیفه ذاتی خود و استفاده از این ظرفیت‌ها، در ارائه هر چه بهتر این خدمات گام‌های مهمی برداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز