خبرگزاری کار ایران

مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت در همایش هوای پاک:

در شیر مادران در معرض هوای آلوده، سرب، ارسنیک و جیوه مشاهده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۱۸

براساس بررسی‌های صورت گرفته در اصفهان، در شیر مادرانی که در معرض هوای آلوده قرار گرفته‌اند، سرب، کادمیوم، ارسنیک و جیوه مشاهده شده است.

ایلنا: مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت درهمایش هوای پاک دراتاق بازرگانی اصفهان گفت: انسان‌ها در طول حیات خود و در هر رده سنی که باشند به هوای پاک نیاز دارند و به همین دلیل آلودگی هوا در هر رده سنی عوارضی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " رویا کلیشادی " افزود: مردم تصور می‌کنند آلودگی هوا بر روی سالمندان و بیماران قلبی و ریوی بیشترین تاثیر را می‌گذارد این در حالی است که زنان باردار، جنین و نوزاد شیرخوار بیشترین صدمه را خواهند دید.

مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، آلودگی هوا منجر به ایجاد تغییرات در سلول‌ها و پیری سلول‌ها و در نهایت ابتلا به بیماری‌هایی همچون سرطان، قلبی عروقی و ایجاد لخته‌های خونی می شود.

" کلیشادی " گفت: آلودگی هوا جهش های ژنتیکی از جمله جهش ژن(CYP۱A۱) در جنین را به دنبال دارد و این بیماری در زمان کودکی و یا سنین بالاتر خود را نشان می دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: کمبود ویتامینD در ۹۰ درصد زنان، ۷۰ درصد مردان و ۶۰ درصد کودکان اصفهانی وجود دارد که به علت آلودگی هوا سنتز تولید ویتامین D در بدن صورت نمی گیرد.

" کلیشادی " ادامه داد: کمبود ویتامین D باعثافزایش بیماری‌های دیابت و MS می‌شود و این بیماری‌ها شاخص‌هایی است که میزان شدت آلودگی را در اصفهان نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا باعثآسیب دیدن لایه داخلی رگ ها و درنهایت گرفتگی رگ ها و بروز سکته های قلبی و مغزی

می شود، گفت: یکی از دلایل کاهش سن بروز سکته های قلبی و مغزی در اصفهان، آلودگی هوا است.

مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: اصفهانی‌ها در روزهای آلوده سبزی‌های سبز رنگ، سبوس، لبنیات، انار، روغن‌های کلزا و زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

این همایش به همت اداره کل محیط زیست و اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز