خبرگزاری کار ایران

پس از یک هفته تاخیر شهردار اصفهان بودجه سال ۹۳ را به شورا داد:

امیدواریم با رقم ۴۵ میلیارد تومان فاصله بین مناطق محروم با مناطق برخوردار را کم کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۸۰

قراراست ظرف یک ماه بودجه سال ۹۳ شهرداری اصفهان، پس از چکش کاری در شورا مورد بررسی قرارگیرد؛ تا شاید وعده هایی که شهرداری دراین بودجه قول و قرارش را داده شده برای اقصی نقاط شهر بدون هیچ گونه تبعیض بین مناطق بالا و پایین شهرمحقق شود.

ایلنا: شهردار اصفهان در مراسم تقدیم بودجه سال ۹۳ به شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرایند تدوین بودجه سال آینده از ابتدای آبان ماه تا پایان دی ماه یعنی حدود ۳ ماه به طول انجامید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد، با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده ۴۵ میلیارد تومان به مناطق محروم اختصاص داده شده است اظهار داشت: امیدواریم با این بودجه فاصله مناطق برخوردار و کم برخوردار را کاهش دهیم.

وی افزود: بودجه سال آینده بر اساس سیاست‌هایی از جمله اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن، سند پیشرفت محلات، بررسی از وضعیت پروژه‌های سال جاری، بررسی کاربری طرح تفصیلی، استفاده از نظرات معتمدان، دیدار مردمی شهردار و مدیران، ۱۳۷، نظر سنجی مردم و تحلیل آمار و اطلاعات هر منطقه و بازدیدهای صورت گرفته و منشور اسلامی شهر اصفهان تدوین شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه هزار و ۵۰ پروژه در بودجه سال ۹۳ پیش بینی شده است گفت: ۷۰۷ پروژه جدید و ۳۴۳ طرح نیمه تمام در مناطق و ۱۱۷ پروژه نیز در معاونت‌ها برای سال آینده جمع بندی و در نظر گرفته شده که با احتساب طرح‌های معاونت‌ها در سال آتی یک هزار و ۱۶۷ پروژه پیش بینی شده است.

وی به فرارهای بودجه سال ۹۳ اشاره و تصریح کرد: ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده درنظر گرفته شده، یک هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی است که از کل بودجه ۸۵ درصد آن عمرانی و ۱۵ درصد آنجاری است.

سقاییان‌نژاد؛ با بیان این مطلب که ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده به صورت نقدی و ۷۰۰ میلیارد تومان آن غیر نقدی می‌باشد ادامه داد: سرانه نقدی هر شهروند در سال جاری ۵۴۶ هزار تومان است که بر اساس بودجه سال ۹۳ این رقم به ۷۴۳ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه برای محرومیت زدایی اعتبار ویژه‌ای در بودجه سال آینده اختصاص داده شده اضافه کرد: ۴۵ میلیارد تومان برای کمک به مناطق محروم از بودجه سال آینده تخصیص داده شده است.

شهرداراصفهان از سرانه عمرانی خالص مناطق ۱۵ گانه شهر سخن به میان آورد و گفت: سرانه عمرانی نقدی به ازای هرشهروند در سال ۹۲،۴۳۸ هزار تومان و در سال ۹۳،۵۷۶ هزار تومان اختصاص داده شده که با احتساب اعتبارات غیر نقدی این رقم به ۹۲۳ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اولویت بودجه سال آینده شهرداری مباحثزیست محیطی است، گفت: به منظور تملک، تکمیل، توسعه و احداثفضای سبز، سامان و بهسازی و تامین آب و راه اندازی شبکه آبرسانی ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده پیش بینی شده است.
سقائیان‌نژاد افزود: ۲۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۳ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی به منظور رسیدگی به پارک‌های تفریحی ناژوان، صفه و پارک شرق اختصاص داده شده است.

وی به کل اعتبارات حمل و نقل و ترافیک در سال آینده اشاره و تصریح کرد: ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی و ۳۳۵ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی برای حمل و نقل و ترافیک شهر در سال آینده اختصاص داده شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در بودجه سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان برای قطارشهری پیش بینی شده است، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه قطار شهری به صورت نقدی و ۵۰ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی است و اما این در حالی می‌باشد که بودجه سال آینده دولت برای مترو اصفهان ۹۴ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به دسته بندی درآمدهای شهرداری افزود: سهم عوارض بر پروانه‌های ساختمانی در بودجه سال آینده ۸۷ میلیارد تومان در نظرگرفته شده که این رقم ۶ درصد از بودجه سال آینده را به خود اختصاص می‌دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه توجه ویژه به حمل و نقل عمومی و پروژه‌های زیست محیطی از دیگر اولویت‌های بودجه است، افزود: توجه به فرهنگ، تفریح و ورزش، محله محوری، توجه به بافت فرسوده، افزایش مشارکت بخش خصوصی، تحقق شهر الکترونیک از دیگر اولویت‌های بودجه سال آینده است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: در سال آینده ۳۹ مرکز ورزشی، تفریحی و فرهنگی، ۱۶ مرکز ورزشی روباز، ۶ مرکز ورزشی سرپوشیده، ۸ سالن مطالعه و ۸ مرکز علمی و فرهنگی در سال آینده ایجاد می‌شود.

وی گفت: قرار است ظرف یک ماه بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به اینکه برخی از اعضای شورای شهر در بودجه بندی مناطق و سازمان‌ها حضور داشته‌اند، امیدواریم سریع‌تر بودجه به تصویب برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز