خبرگزاری کار ایران

پس از کلاهبرداری در ۷ استان کشور:

انهدام باند کلاهبرداری ۶ میلیاردی با استفاده از کارت‌خوان مغازه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۰۳

اعضای دو باند حرفه‌ای که از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مغازه‌ها در سطح کشور به کلاهبرداری از طلافروش و صرافی‌ها می‌پرداختند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

ایلنا: رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری اعضای یک باند کلاهبردار شامل یک زن و دو مرد با مراجعه به طلافروشی‌ها، فرش فروشی‌ها و صرافی‌ها در سراسر کشور از طریق دستگاه کارت خوان مغازه‌ها اقدام به کلاهبرداری از کسبه می‌کردند که به دلیل تغییر مکان سریع خود و شگرد پنهانکاری دستگیری این عده با کندی رو برو بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سرهنگ «ستارخسروی» افزود: این افراد در استان اصفهان نیز از ۵ طلا فروشی در شهر اصفهان و ۵ طلا فروشی در شهرهای خمینی شهر، گلپایگان، لنجان، نائین و کاشان به همین روش کلاهبرداری کردند که رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان این پلیس سرانجام مخفیگاه اعضای این باند حرفه‌ای در شهر اصفهان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند شامل دو مرد و یک زن دستگیر شدند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه مته‌مان در تحقیقات صورت گرفته به ۳۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۳ میلیارد ریال اعتراف کردند از دستگیری دو کلاهبردار حرفه‌ای دیگر خبر داد و عنوان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی همچنین در ادامه تحقیقات دو نفر دیگری که با روش مشابه در استانهای تهران، یزد، گیلان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و اصفهان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند را نیز شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این دو نیز در اعترافات خود به چندین فقره کلاهبرداری به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند، اظهار داشت: تمامی مته‌مان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
سرپرست پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: تحقیقات کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد و هموطنانی که در سراسر کشور به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده می‌توانند با شماره تلفن ۰۳۱۱۲۱۸۴۳۳۳ تماس گرفته و از سیر مراحل رسیدگی به این پرونده و شکایتشان مطلع شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز